Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

JUST Egg, czyli wegański odpowiednik jajek, osiągnął za oceanem sprzedaż odpowiadającą 40 mln kurzych jaj

Głównym składnikiem JUST Egg jest fasola mung, której uprawa oznacza zużycie o 98 proc. mniejszej ilości wody, zajęcie o 86 proc. mniejszej powierzchni ziemi i emisję o 96 proc. mniejszej ilości dwutlenku węgla w porównaniu z pozyskiwaniem prawdziwych jajek.
.get_the_title().

Kalifornijski start-up JUST prezentowaliśmy wam na początku zeszłego roku. Już wtedy odnosił sukcesy: mógł się pochwalić ogromną sprzedażą swoich produktów w Stanach Zjednoczonych i kilkoma nagrodami przemysłu spożywczego. Flagowym produktem marki bardzo szybko okazało się JUST Egg, czyli wegański odpowiednik jajka, który nie posiada cholesterolu, tłuszczów nasyconych ani sztucznych barwników.

Zawiera za to taką samą ilość białka jak jajko kurze, tak samo ścina się na patelni i – co dla wielu osób jest najważniejsze – tak samo smakuje.

Nic więc dziwnego, że najnowsze wyniki sprzedaży, które podała marka, robią ogromne wrażenie.

Premiera JUST Egg na rynku spożywczym była poprzedzona kilkuletnimi badaniami i dopracowywaniem tego produktu. Początkowo firma wprowadziła do swojej oferty JUST Scrumble, czyli „jajecznicę w płynie”. Po dokonaniu kilku modyfikacji w recepturze postało JUST Egg, które po raz pierwszy zostało zaserwowane w grudniu 2017 w jednej z amerykańskich restauracji. Pół roku później produkt trafił do sieci wegetariańskich lokali gastronomicznych Veggie Grill, a na początku 2019 roku był już dostępny w wielu sklepach spożywczych, w tym też w popularnych supermarketach.

Od rozpoczęcia sprzedaży, czyli w ciągu 2,5 roku, konsumenci zakupili ten produkt w ilości odpowiadającej 40 milionom kurzych jaj.

Marka podzieliła się tą informacją w opublikowanym 28 maja raporcie „What you eat matters the most”. Przedstawiła tam również dane potwierdzające, że produkcja roślinnych odpowiedników jajek jest zdecydowanie bardziej ekologiczna, niż ma to miejsce w przypadku chowu kur. „To robi ogromną różnicę dla naszej planety” – czytamy w raporcie. – „Zaoszczędzonych w ten sposób zostało ponad 5,5 miliarda litrów wody, 2 435 akrów ziemi i nie doszło do emisji ponad 6 milionów kilogramów dwutlenku węgla.”

Te doniesienia niezmiernie cieszą, ale nie ukrywajmy, że jeszcze bardziej ucieszyłoby nas informacja, że JUST rusza ze sprzedażą swoich produktów w Europie. Takie zapowiedzi pojawiły się już na początku zeszłego roku i jeszcze przed jego zakończeniem marka planowała rozpocząć ekspansję na rynek europejski. JUST skoncentrowało jednak w pierwszej kolejności swoje działania na rynku azjatyckim. Jeśli chodzi o Europę, muszą zostać dopięte formalności prawne. Unia Europejska postrzega białko pozyskiwane z fasoli mung jako nową żywność, której warunki produkcji i sprzedaży trzeba uregulować, zanim trafi na rynek.

Wszystko jest jednak na dobrej drodze. JUST nawiązało już współpracę z włoskim producentem żywności Eurovo Group i niemieckim Emsland Group.

Jest więc spora szansa, że bezjajecznej jajecznicy będziemy mogli skosztować jeszcze w tym roku.

Źródło zdjęć głównych: Eat Just
Tekst: KD

FOODIE