Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

Pandemia sprawia, że weganizm cieszy się coraz większym zainteresowaniem

Coraz częściej ci, którzy nie przestrzegają na co dzień diety wegańskiej, sięgają po roślinne alternatywy i zmieniają swoje nawyki żywieniowe.
.get_the_title().

Ciekawie będzie zobaczyć, czy obecna sytuacja na świecie doprowadzi do ogólnej zmiany w naszych wydatkach i codziennych wyborach żywieniowych. Amerykańscy przedsiębiorcy z sektora gastronomicznego twierdzą, że podczas pandemii coraz więcej osób próbuje wegańskich potraw. Co więcej, nie są one tylko jednorazowymi klientami – zaczynają regularnie sięgać po bezmięsne dania. Niekiedy dotyczy to nawet osób, które do tej pory miały stereotypowe wyobrażenie o tym, jak smakuje wegańskie jedzenie.

źródło: pixabay

Weganizm staje się coraz bardziej popularny także w krajach arabskich – przyznaje Fabrice Vriens, ekspert ds. Żywności i menedżer marki Bareburger w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

COVID-19 jest w dużej mierze związany z hodowlą i spożywaniem mięsa zwierząt i spowodował „wirusofobię”. Uważamy, że jest to główny powód, dla którego konsumenci zwiększają spożycie żywności pochodzenia roślinnego. Zauważyliśmy wzrost udziału produktów Beyond Meat i innych roślinnych zamienników w naszej sprzedaży – powiedział Vriens. Dodał, że w Dubaju sprzedaż burgerów z wegańskim mięsem zwiększyła się z 35 proc. wszystkich sprzedawanych burgerów w styczniu do 50 proc. obecnie. Pandemia koronawirusa zdecydowanie przyspieszyła ten trend.

źródło: bloomberg

Ceny roślinnych zamienników mięsa są coraz bardziej przystępne, a więc wkrótce mogą stać się one jednym z głównych wyborów konsumentów szukających sposobu zaspokojenia zapotrzebowania na białko.

Niedobory mięsa, które związane są z zamykaniem rzeźni i zakłóceniami w łańcuchu dostaw, dodatkowo skłaniają firmy do obniżania cen swoich produktów. Wartość akcji Beyond Meat wzrosła ostatnio o 40 proc. (szerzej pisaliśmy o tym tutaj), a firma nie tylko obniża ceny swych produktów – planuje też sprzedawać je w opakowaniach zbiorczych, oferując konsumentom realną alternatywę, która wkrótce może okazać się bardziej zachęcająca niż jej mięsny odpowiednik.

Tekst: Marta Mankiewicz

FOODIE