Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

Wrocławski Wypał, czyli akcja kraftowych palarni kawy. Sprawdź, jak smakuje Wrocław w kawowej interpretacji

To pierwszy tego typu lokalny projekt rzemieślniczych palarni kawy w Polsce.
.get_the_title().

Epidemia koronawirusa sprawiła, że branża gastronomiczna zmuszona została zawiesić swój standardowy tryb pracy na czas nieokreślony. Wiele miejsc działa już w trybie awaryjnym, czyli głównie przez realizowanie zamówień na wynos lub z odbiorem własnym. Restauracje i inne knajpki robią co mogą, żeby przetrwać.

W niełatwej sytuacji znalazły się też rzemieślnicze palarnie kawy, których w ostatnich latach na mapie Polski pojawiło się naprawdę dużo. Ich głównym źródłem dystrybucji były do tej pory kawiarnie.

Teraz muszą więc zmienić swoją strategię działania: postawić na większą widoczność i dotarcie do klienta indywidualnego. Kilka wrocławskich palarni uznało, że warto połączyć siły – tak powstał projekt Wrocławski Wypał.

Materiały prasowe

„Po pierwszych dniach pełnych zwrotów akcji wchodzimy w nowy rytm – nastawiamy się na słuchanie, obserwację, ale przede wszystkim na bycie tu i teraz jako członkowie naszej małej społeczności. Z jednej strony jesteśmy w grupie twórców kawowego kraftu, a z drugiej wśród osób, które lubią prawdziwe, jakościowe produkty. Teraz te światy się ze sobą zeszły” – czytamy na stronie biorącej udział w akcji Etno Cafe.

Materiały prasowe

W akcji udział biorą takie miejsca jak Blueberry Roasters, Czarny Deszcz, Enklawa, Etno Cafe, Figa Coffee, Mała Czarna, Monko Coffee i Paloma Coffee.

Pierwszą inicjatywą podjętą w ramach wspólnych działań było przygotowanie dwóch specjalnych zestawów kaw, które trafiły do sprzedaży internetowej. W każdym z pakietów znalazły się propozycje kaw wybrane z czterech palarni. – Dla fanów kawy możliwość porównania różnych stylów wrocławskich palarni to prawdziwa gratka. Rynek kawy potrzebuje dziś takich inicjatyw, które z jednej strony są atrakcyjne dla konsumentów, a z drugiej uświadamiają, że w obliczu nowej sytuacji wszyscy jedziemy na tym samym wózku. Ta inicjatywa jest jedną z najbardziej nieoczekiwanych konsekwencji ostatnich wydarzeń, która może być sygnałem dla naszej, ale także wielu innych branż, że razem możemy osiągnąć więcej niż osobno – mówi Łukasz Mrowiński, CEO Etno Cafe

Materiały prasowe

Przygotowane w ramach akcji pakiety kaw to WrocławskiWypał Espresso dla zwolenników ekspresu ciśnieniowego, kawiarki albo french pressai oraz WrocławskiWypał Alternatywy – dla entuzjastów przelewów.

Każda kawa w zestawie kosztuje 20 proc. mniej niż standardowo.

Za dwa tygodnie dostępne będą nowe zestawy. Ofertę znajdziecie tutaj.

Źródło zdjęcia głównego: fanpage Etno Cafe
Tekst: KD