Wyszukiwanie w Google haseł związanych z wegańskim stylem życia wzrosło o 47 proc. w porównaniu do ubiegłych lat

Według danych Google Adwords, wyszukiwania związane z wegańskim style życia wzrosły w Google o 47 proc. w 2020 roku.
Oznacza to, że weganizm jest obecnie prawie dwa razy bardziej popularny niż pięć lat temu.
Styczeń jest miesiącem, kiedy wyszukiwania związane z weganizmem biją rekordy. Prawdopodobnie stoi za tym wegańska inicjatywa Veganuary, która zachęca ludzi do przejścia na weganizm chociaż na miesiąc. Ale nie tylko w styczniu interesujemy się weganizmem. Wyszukiwania związane z roślinnym trybem życia są odnotowywane codziennie – poszukujemy przepisów, restauracji i wegańskich wersji produktów zwierzęcych, w tym sera czy mięsa. Często szukamy też wegańskich słodyczy, a szczególnie w pełni wegańskiej czekolady.

Według badania przeprowadzonego przez portal kulinarny Chef’s Pencil, każdego roku w Google odnotowuje się ponad 10 mln wyszukiwań wegańskich produktów niespożywczych, takich jak buty, kosmetyki, torby, skóry i detergenty.
Badanie Chef’s Pencil wskazało również państwa o największej koncentracji wegan. Trzeci rok z rzędu krajem, w którym wyszukuje się najwięcej haseł związanych z wegańskim stylem życia, jest Wielka Brytania. Liczba wyszukiwań restauracji wegańskich wzrosła tam z 60 tys. wyszukiwań miesięcznie w 2017 roku do ponad 200 tys. wyszukiwań miesięcznie w 2020 roku. Wyszukiwania butów i toreb wegańskich zwiększyły się ponad dwukrotnie w ciągu ostatnich czterech lat.

Następna po Wielkiej Brytanii pod względem popularności weganizmu jest Australia, na trzecim miejscu znajduje się Izrael, czwarta jest Nowa Zelandia, a piąta Austria.
Tekst: Marta Mankiewicz