Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

Jak wyglądałby świat gdyby mężczyźni mieli okres? Marka Thinx pokazuje to w swojej reklamie

Gdyby wszyscy mieli okres, menstruacja przestałaby być tematem tabu – sądzi marka Thinx.
.get_the_title().

Okres wciąż bywa tematem tabu, choć powoli się to zmienia. Na Instagramie przybywa zdjęć opatrzonych hasztagami #periodpositive czy #periodblood, a marki coraz częściej znajdują kreatywne sposoby na reklamowanie swoich produktów. Spoty, w których na podpaskę wylewany jest niebieski płyn, powoli odchodzą w niepamięć.

Tato, myślę, że dostałem okres – mówi chłopiec na początku nowej kampanii Thinx, która pokazuje, jak wyglądałby świat, gdyby miesiączka nie była tematem dotyczącym wyłącznie kobiet.

W reklamie Thinx widzimy więc mężczyzn, którzy zmagają się z takimi samymi trudnościami co menstruujące kobiety – bolącym brzuchem i plamami krwi na pościeli, brakiem środków higienicznych i innymi niedogodnościami. „Gdybyśmy wszyscy je mieli, może czulibyśmy się z nimi bardziej komfortowo” – brzmi hasło towarzyszące reklamie.

Spot przygotowany przez agencję BBDO New York będzie emitowany na 18 amerykańskich kanałach telewizyjnych. Agencja nie została wybrana przypadkowo – zdobyła nagrodę na festiwalu w Cannes za normalizujący miesiączkę spot „Blood Normal” zrealizowany dla Libresse. Reklama miała na celu pokazanie, że – wbrew temu, co można sądzić, oglądając telewizyjne spoty – krew miesięczna nie jest niebieska, tylko czerwona. Uważacie, że to nic wielkiego i każdy o tym wie?

Pomyślcie więc o tym, że wiele stacji telewizyjnych wciąż nie chce emitować reklam, które prezentują realia menstruacji.

Dlatego też takie spoty jak Libresse i Thinx, które pokazują, że okres nie powinien być tematem tabu, wciąż są potrzebne. – Naszym celem była autentyczność i empatia. Tak często mówi się o okresie, używając niedorzecznych eufemizmów. Chcieliśmy zbudować zrozumienie i empatię dla osób z miesiączką w sposób uczciwy i szczery – mówi o spocie Thinx Siobhan Lonergan z BBDO New York. Reklama, która nieprzypadkowo nosi tytuł „MENstruation”, promuje bieliznę menstruacyjną marki. To rozwiązanie, które zastępuje podpaski i tampony – jak zapewnia marka, wchłaniają krew tak samo dobrze. I do tego są wielorazowe – a więc znacznie bardziej ekologiczne niż tradycyjne rozwiązania. Póki co nie da się ich kupić w Polsce, ale są dostępne na stronie marki (cena waha się w granicach 24-39 dolarów, w zależności od wybranego modelu).

Tekst: NS
Zdjęcia: Thinx

FUTOPIA