Nowa reklama Heinekena zdjęta za rasizm. Spot skrytykował Chance the Rapper
Nowy spot Heinekena przeznaczony na rynek Stanów Zjednoczonych, Australii i Nowej Zelandii został w poniedziałek wycofany z telewizji i internetu w wyniku oskarżeń o rasizm. W 30-sekundowej reklamie barman dostrzega kobietę o jasnej karnacji, która skrzywiona patrzy na swój kieliszek wina, a więc posyła w jej stronę nowe piwo marki.
Butelka prześlizguje się po barze, mijając trzy czarnoskóre osoby – dwie kobiety i jednego mężczyznę – aby w końcu wylądować obok kieliszka wina.
Następnie pojawia się slogan, który brzmi „Sometimes, lighter is better”, co można przetłumaczyć zarówno jako „czasami lżejsze jest lepsze”, jak i „czasami jaśniejsze jest lepsze”.
Reklama została zdjęta po tym, jak w sobotę Chance the Rapper wypuścił na jej temat serię tweetów. – Sądzę, że niektóre firmy celowo emitują wyraźnie rasistowskie reklamy, aby uzyskać więcej wyświetleń – napisał.
I think some companies are purposely putting out noticably racist ads so they can get more views. And that shit racist/bogus so I guess I shouldn’t help by posting about it. But I gotta just say tho. The “sometimes lighter is better” Hienekin commercial is terribly racist omg
— Chance The Rapper (@chancetherapper) 26 marca 2018
Po wycofaniu reklamy głos zabrała amerykańska filia Heinekena. – Źle to oceniliśmy, przyjmujemy opinię do serca i wykorzystamy to z myślą o przyszłych kampaniach – napisała firma. Również południowoafrykański oddział Heinekena zabrał głos, tłumacząc, że reklama miała dotyczyć nowego piwa light, które ma tylko 99 kalorii, a celem firmy zawsze było promowanie różnorodności.
In light of the recent Heineken® Light Beer advert, please find our official statement. pic.twitter.com/9srsUFW086
— Heineken SA (@Heineken_SA) 27 marca 2018
Źródło: Mashable
Tekst: NS