Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

Nowa reklama Heinekena zdjęta za rasizm. Spot skrytykował Chance the Rapper

Chance the Rapper skomentował nowy, 30-sekundowy spot Heinekena na Twitterze. Zaraz po tym reklama została wycofana.
.get_the_title().

Nowy spot Heinekena przeznaczony na rynek Stanów Zjednoczonych, Australii i Nowej Zelandii został w poniedziałek wycofany z telewizji i internetu w wyniku oskarżeń o rasizm. W 30-sekundowej reklamie barman dostrzega kobietę o jasnej karnacji, która skrzywiona patrzy na swój kieliszek wina, a więc posyła w jej stronę nowe piwo marki.

Butelka prześlizguje się po barze, mijając trzy czarnoskóre osoby – dwie kobiety i jednego mężczyznę – aby w końcu wylądować obok kieliszka wina.

Następnie pojawia się slogan, który brzmi „Sometimes, lighter is better”, co można przetłumaczyć zarówno jako „czasami lżejsze jest lepsze”, jak i „czasami jaśniejsze jest lepsze”.

Reklama została zdjęta po tym, jak w sobotę Chance the Rapper wypuścił na jej temat serię tweetów. – Sądzę, że niektóre firmy celowo emitują wyraźnie rasistowskie reklamy, aby uzyskać więcej wyświetleń – napisał.

Po wycofaniu reklamy głos zabrała amerykańska filia Heinekena. – Źle to oceniliśmy, przyjmujemy opinię do serca i wykorzystamy to z myślą o przyszłych kampaniach – napisała firma. Również południowoafrykański oddział Heinekena zabrał głos, tłumacząc, że reklama miała dotyczyć nowego piwa light, które ma tylko 99 kalorii, a celem firmy zawsze było promowanie różnorodności.

Źródło: Mashable
Tekst: NS

FUTOPIA