Nowa reklama Heinekena zdjęta za rasizm. Spot skrytykował Chance the Rapper

Chance the Rapper skomentował nowy, 30-sekundowy spot Heinekena na Twitterze. Zaraz po tym reklama została wycofana.
.get_the_title().

Nowy spot Heinekena przeznaczony na rynek Stanów Zjednoczonych, Australii i Nowej Zelandii został w poniedziałek wycofany z telewizji i internetu w wyniku oskarżeń o rasizm. W 30-sekundowej reklamie barman dostrzega kobietę o jasnej karnacji, która skrzywiona patrzy na swój kieliszek wina, a więc posyła w jej stronę nowe piwo marki.

Butelka prześlizguje się po barze, mijając trzy czarnoskóre osoby – dwie kobiety i jednego mężczyznę – aby w końcu wylądować obok kieliszka wina.

Następnie pojawia się slogan, który brzmi „Sometimes, lighter is better”, co można przetłumaczyć zarówno jako „czasami lżejsze jest lepsze”, jak i „czasami jaśniejsze jest lepsze”.

Reklama została zdjęta po tym, jak w sobotę Chance the Rapper wypuścił na jej temat serię tweetów. – Sądzę, że niektóre firmy celowo emitują wyraźnie rasistowskie reklamy, aby uzyskać więcej wyświetleń – napisał.

Po wycofaniu reklamy głos zabrała amerykańska filia Heinekena. – Źle to oceniliśmy, przyjmujemy opinię do serca i wykorzystamy to z myślą o przyszłych kampaniach – napisała firma. Również południowoafrykański oddział Heinekena zabrał głos, tłumacząc, że reklama miała dotyczyć nowego piwa light, które ma tylko 99 kalorii, a celem firmy zawsze było promowanie różnorodności.

Źródło: Mashable
Tekst: NS

FUTOPIA