Pilotażowy program w Korei Południowej monitorować będzie fale mózgowe kierowców autobusów

Południowokoreańska prowincja Gyeonggi testuje nowy system alarmowy, który w czasie rzeczywistym monitorować ma fale mózgowe kierowców autobusów w celu zmniejszenia liczby wypadków i poprawy bezpieczeństwa.
.get_the_title().

Czujniki opracowane przez Hyundai Mobis zostaną umieszczone w uszach kierowców i będą analizować ich koncentrację, zmęczenie i poziom stresu w czasie rzeczywistym. Kierowcy otrzymają wizualne, dźwiękowe i dotykowe ostrzeżenia, jeśli system uzna, że podczas prowadzenia pojazdu są nieostrożni lub senni.

W przypadku pierwszego pilotażowego programu będziemy testować tylko tych kierowców, którzy dobrowolnie zgłoszą chęć uczestnictwa – tłumaczy przedstawiciel lokalnych władz Chang-hee Cho. – Następnie przeprowadzimy ankietę wśród kierowców autobusów, którzy wzięli udział w teście i skonfrontujemy jej wyniki z opiniami ekspertów i osób zaangażowanych, aby zdecydować, czy dokonać dalszych rozszerzeń programu. W pilotażu, który potrwa do końca tego roku, łącznie weźmie udział 20 kierowców prowadzących 10 publicznych autobusach w Gyeonggi.

Inicjatywa jest częścią lokalnej kampanii ‘Bezpieczny autobus publiczny’, która ma na celu wyeliminowanie stresu i senności wśród kierowców, a co za tym idzie – także liczby wypadków z udziałem autobusów.

Kierowcy będą otrzymywać różnego rodzaju powiadomienia: sygnały wysyłane przez diody LED zainstalowane wokół ich siedzeń, alerty na smartfony oraz wibracje siedzeń. Wiele osób zauważyło, że sygnały dźwiękowe czy wysyłane na telefon wiadomości mogą okazać się dla kierowców jeszcze bardziej rozpraszające. Chang-hee Cho zapewnia jednak, że przebieg próby będzie stale dokładnie monitorowany i w razie potrzeby wprowadzone zostaną konieczne modyfikacje.

Grafika: Gyeonggi Provincial Government

Hyundai Mobis przestudiował prace badawcze na ten temat, aby opracować i przetestować urządzenie. Dostosują i naprawią je, jeśli odkryją jakiekolwiek problemy, w tym możliwe przeszkody dla kierowców podczas operacji pilotażowej – dodaje Cho. – Wypadki zdarzają się wiele razy z powodu senności kierowców, stresu lub nieostrożnej jazdy. Ten czujnik nauszny pomoże zmniejszyć możliwość wypadków, jeśli kierowca jest zestresowany lub zmęczony, i przyczyni się do zwiększenia bezpieczeństwa jazdy.

W ramach kampanii ‘Bezpieczny Autobus Publiczny’ powstaną również miejsca odpoczynku dla kierowców autobusów, a trasy autobusów dalekobieżnych przejdą gruntowną reorganizację.

Specjalna kontrola oceni również, czy operatorzy przestrzegają wobec pracowników prawnie unormowanych godzin pracy i przerw. Pilotaż będzie początkowo dotyczyć autobusów kursujących pomiędzy stolicą prowincji Suwon a Seulem. Jeśli program zakończy się sukcesem, może zostać rozszerzony.

Zdjęcie główne: Lisanto / Unsplash
Tekst: AD

Preloader spinner
Print
Print Text
Zobacz więcej
Wybierz region
Facebook