Rasistowska wpadka H&M zainspirowała artystów, którzy przerabiają zdjęcie

Do burzliwej dyskusji, jaką wywołało to niefortunne posunięcie H&M, dołączyli właśnie artyści.
.get_the_title().

Kilka dni temu pisaliśmy o tarapatach szwedzkiego giganta branży mody H&M, na którego stronie pojawiło się zdjęcie czarnoskórego chłopca prezentującego bluzę z napisem “Coolest Monkey in The Jungle”. Fotografia w mgnieniu okna obiegła sieć i wywołała falę krytyki na portalach społecznościowych. Komentatorzy zwracali uwagę na brak wyczucia i wrażliwości osób odpowiedzialnych za prezentowanie produktów H&M w internecie. Zastanawiali się także, jak zdjęcie to mogło w ogóle ujrzeć światło dzienne i nie zostało zakwestionowane przez ani jedną osobę zaangażowaną w proces tworzenia kampanii reklamowej. Inny obserwatorzy wskazywali na fakt, że taki sam model bluzy, tyle że w innym kolorze i z napisem “Ekspert Survivalu” czy “Przewodnik Junior” zostały zaprezentowane na białych modelach. Tymczasem The Weeknd, który miał nawiązać współpracę z H&M nad jedną z autorskich kolekcji, w następstwie incydentu ogłosił na Twitterze, że nie dojdzie ona do skutku. Do burzliwej dyskusji, jaką wywołało to niefortunne posunięcie H&M, dołączyli właśnie artyści. Przerabiając zdjęcie w Photoshopie, zmienili nieprzyjemną sytuację w powód do celebracji. Wszyscy podkreślają, że ich działania maja na celu przywrócenie szacunku dla chłopca z reklamy, reprezentującego wszystkich, którzy mogli się poczuć jej wydźwiękiem urażeni.

Dear @hm #phreshlaundry #art #hm #diversity #thoughts #king back to my laundry…

Post udostępniony przez Phresh Laundry (@thatlaundry)

@hm I fixed this for you #teesforyoungkings #mimicgawd

Post udostępniony przez Mimicgawd (@mimicgawd)

The coolest KING in the world #kingod #blackkings #akomicsart #artlife

Post udostępniony przez Kervin Andre (@akomicsart)

The coolest kid on the block || #artbyfola

Post udostępniony przez F is for Folasade (@lovefola)

Źródło: Huffington Post

FUTOPIA