H&M tłumaczy się z rasistowskiej wpadki

Co ciekawe, bluzy z napisami "Ekspert Survivalu" czy "Przewodnik Junior" zostały zaprezentowane na białych modelach.
.get_the_title().

H&M ma poważne kłopoty po tym, jak na stronie sklepu on-line giganta odzieżowego pojawiło się zdjęcie czarnoskórego chłopca prezentującego bluzę z napisem „Coolest Monkey in The Jungle”. Screenshot zdjęcia pojawił się po raz pierwszy na Twitterze dziennikarza the New York Times Charlesa M. Blow’a, ale w krótkim czasie zdominowało sieć, wywołując burzę komentarzy.

Komentatorzy zwracają uwagę na brak wyczucia i wrażliwości osób odpowiedzialnych za prezentowanie produktów H&M w internecie. Zastanawiają się także, jak zdjęcie to mogło w ogóle ujrzeć światło dzienne i nie zostało zakwestionowane przez ani jedną osobę zaangażowaną w proces tworzenia kampanii reklamowej. Inny obserwatorzy wskazują na fakt, że taki sam model bluzy, tyle że w innym kolorze i z napisem „Ekspert Survivalu” czy „Przewodnik Junior” zostały zaprezentowane na białych modelach.

Rzeczniczka H&M Anna Eriksson wystosowała oficjalne przeprosiny w imieniu odzieżowego giganta. – To zdjęcie zostało usunięte ze wszystkich kanałów H&M. Przepraszamy każdego, kogo mogło obrazić – tłumaczy się Eriksson. Bluza z napisem „Coolest Monkey in The Jungle” nadal jednak pozostaje w sprzedaży.

Tymczasem The Weeknd, który miał nawiązać współpracę z H&M nad jedną z autorskich kolekcji, w następstwie incydentu ogłosił na Twitterze, że nie dojdzie ona do skutku.

Źródło: The Huffington Post, Dazed Digital, CNN

FUTOPIA