Samsung Smart TV: domowa rozrywka nowej generacji już nie tylko na ekranie

Jeszcze kilkanaście lat temu telewizor służył głównie do oglądania wieczornego serwisu informacyjnego i niedzielnych filmów. Dziś to wszechstronne urządzenie, które łączy w sobie rozrywkę, technologię i wygodę. A Samsung – jako niekwestionowany lider na rynku – pokazuje, jak wygląda nowoczesny „connected home”. Z nową generacją Smart TV wszystko dzieje się szybciej, mądrzej i… dokładnie tak, jak chcesz.

Internet rzeczy zaczyna się w salonie
W 2023 roku przeciętny Polak posiadał już aż siedem urządzeń podłączonych do internetu. Do 2028 roku ta liczba może wzrosnąć do szesnastu! Telewizory odgrywają w tym ekosystemie kluczową rolę. W Polsce w 2024 roku było ich ponad 6 milionów – a 3,875 miliona to modele Samsung Smart TV. I ta liczba wciąż rośnie. To nie tylko efekt popularności marki. Samsung Smart TV to dziś jeden z filarów inteligentnego domu – nie tylko ze względu na dostęp do rozrywki, ale też możliwość sterowania innymi urządzeniami z poziomu telewizora czy aplikacji SmartThings. Nowoczesne telewizory Samsung to coś więcej niż ekran. Dzięki AI automatycznie dopasowują jakość obrazu i dźwięku do oglądanej treści i otoczenia. Dzięki temu nawet codzienne oglądanie serialu staje się małym technologicznym spektaklem. A dzięki ponad 1000 aplikacjom (w tym ponad 200 po polsku) każdy znajdzie coś dla siebie – od Netfliksa i YouTube’a, po Spotify, Max, Player czy Canal+. Co ciekawe, użytkownicy coraz intensywniej z tych opcji korzystają. Średni czas korzystania z telewizorów Samsung podłączonych do sieci przekroczył już 6 godzin dziennie. Widać wyraźnie, że Smart TV to nie dodatek – to centrum codziennych rytuałów: od porannego przeglądania newsów, przez trening z YouTube’em, aż po wieczorny relaks przy filmie.
Coraz więcej użytkowników korzysta z aplikacji SmartThings, która pozwala sterować nie tylko telewizorem, ale całym inteligentnym domem – od oświetlenia, przez zamki, aż po pralki.

W grudniu 2024 roku za pomocą tej aplikacji połączonych było już ponad 2,4 mln urządzeń, z czego aż 80% stanowiły sprzęty Samsunga. To pokazuje, że telewizor przestaje być samotną wyspą. Wchodzi w skład większego ekosystemu, który ma sprawiać, że życie jest po prostu wygodniejsze. A technologia – mniej skomplikowana. Choć najczęściej wybierane aplikacje to wciąż platformy streamingowe, jak Netflix czy Max, zaskakuje rosnąca popularność tych oferujących telewizję na żywo oraz podcasty i muzykę (np. Spotify). Wśród najczęściej używanych aplikacji aż dziewięć skupia się na treściach wideo, a pięć – na linearnym przekazie telewizyjnym. Średni wzrost użycia 12 najpopularniejszych aplikacji w Samsung Smart TV wyniósł aż 57% rok do roku. To znak, że użytkownicy coraz chętniej korzystają z szerokiej oferty dostępnych treści – i że internet w telewizorze to już nie fanaberia, ale nowy standard.
Samsung nieprzerwanie od 19 lat jest światowym liderem wśród producentów telewizorów, a od 21 lat cieszy się największym zaufaniem również wśród Polaków.
Marka nie tylko podąża za trendami, ale je wyznacza – tworząc urządzenia, które łączą technologię z codzienną wygodą. Smart TV nie jest już luksusem. To nowa codzienność, która zaczyna się jednym kliknięciem pilota – i może zmienić cały sposób, w jaki korzystamy z domowej przestrzeni.