Samsung Smart TV: domowa rozrywka nowej generacji już nie tylko na ekranie

Tradycyjna telewizja odchodzi do lamusa. Teraz telewizor to nie tylko ekran, ale centrum dowodzenia inteligentnym domem. Samsung Smart TV pokazuje, że przyszłość już nadeszła – i właśnie rozgościła się w naszym salonie.
.get_the_title().

Jeszcze kilkanaście lat temu telewizor służył głównie do oglądania wieczornego serwisu informacyjnego i niedzielnych filmów. Dziś to wszechstronne urządzenie, które łączy w sobie rozrywkę, technologię i wygodę. A Samsung – jako niekwestionowany lider na rynku – pokazuje, jak wygląda nowoczesny „connected home”. Z nową generacją Smart TV wszystko dzieje się szybciej, mądrzej i… dokładnie tak, jak chcesz.

Internet rzeczy zaczyna się w salonie

W 2023 roku przeciętny Polak posiadał już aż siedem urządzeń podłączonych do internetu. Do 2028 roku ta liczba może wzrosnąć do szesnastu! Telewizory odgrywają w tym ekosystemie kluczową rolę. W Polsce w 2024 roku było ich ponad 6 milionów – a 3,875 miliona to modele Samsung Smart TV. I ta liczba wciąż rośnie. To nie tylko efekt popularności marki. Samsung Smart TV to dziś jeden z filarów inteligentnego domu – nie tylko ze względu na dostęp do rozrywki, ale też możliwość sterowania innymi urządzeniami z poziomu telewizora czy aplikacji SmartThings. Nowoczesne telewizory Samsung to coś więcej niż ekran. Dzięki AI automatycznie dopasowują jakość obrazu i dźwięku do oglądanej treści i otoczenia. Dzięki temu nawet codzienne oglądanie serialu staje się małym technologicznym spektaklem. A dzięki ponad 1000 aplikacjom (w tym ponad 200 po polsku) każdy znajdzie coś dla siebie – od Netfliksa i YouTube’a, po Spotify, Max, Player czy Canal+. Co ciekawe, użytkownicy coraz intensywniej z tych opcji korzystają. Średni czas korzystania z telewizorów Samsung podłączonych do sieci przekroczył już 6 godzin dziennie. Widać wyraźnie, że Smart TV to nie dodatek – to centrum codziennych rytuałów: od porannego przeglądania newsów, przez trening z YouTube’em, aż po wieczorny relaks przy filmie.

Coraz więcej użytkowników korzysta z aplikacji SmartThings, która pozwala sterować nie tylko telewizorem, ale całym inteligentnym domem – od oświetlenia, przez zamki, aż po pralki.

W grudniu 2024 roku za pomocą tej aplikacji połączonych było już ponad 2,4 mln urządzeń, z czego aż 80% stanowiły sprzęty Samsunga. To pokazuje, że telewizor przestaje być samotną wyspą. Wchodzi w skład większego ekosystemu, który ma sprawiać, że życie jest po prostu wygodniejsze. A technologia – mniej skomplikowana. Choć najczęściej wybierane aplikacje to wciąż platformy streamingowe, jak Netflix czy Max, zaskakuje rosnąca popularność tych oferujących telewizję na żywo oraz podcasty i muzykę (np. Spotify). Wśród najczęściej używanych aplikacji aż dziewięć skupia się na treściach wideo, a pięć – na linearnym przekazie telewizyjnym. Średni wzrost użycia 12 najpopularniejszych aplikacji w Samsung Smart TV wyniósł aż 57% rok do roku. To znak, że użytkownicy coraz chętniej korzystają z szerokiej oferty dostępnych treści – i że internet w telewizorze to już nie fanaberia, ale nowy standard.

Samsung nieprzerwanie od 19 lat jest światowym liderem wśród producentów telewizorów, a od 21 lat cieszy się największym zaufaniem również wśród Polaków.

Marka nie tylko podąża za trendami, ale je wyznacza – tworząc urządzenia, które łączą technologię z codzienną wygodą. Smart TV nie jest już luksusem. To nowa codzienność, która zaczyna się jednym kliknięciem pilota – i może zmienić cały sposób, w jaki korzystamy z domowej przestrzeni.

FUTOPIA