#VaccinesWork – UNICEF rozpoczyna światową kampanię zachęcającą do szczepień

UNICEF ma nadzieję, że #VaccinesWork stanie się viralem.
.get_the_title().

Na naszych łamach niejednokrotnie pisaliśmy już o antyszczepionkowcach. Liczba osób przeświadczonych, że szczepionki są niebezpieczne i wpływają na rozwój autyzmu u dzieci rośnie lawinowo między innymi dzięki portalom społecznościowym. Skala problemu jest dobrze widoczna także w Polsce, o czym pisaliśmy tutaj, tymczasem naukowcy wciąż podkreślają, że związek między szczepionkami a autyzmem nie istnieje. Jednak antyszczepionkowy populizm to coraz większy problem – Światowa Organizacja Zdrowia uznała to za jedno z 10 największych globalnych zagrożeń w kwestiach zdrowotnych.

W 2017 roku aż 1,5 mln dzieci zmarło z powodu chorób, którym można było zapobiec, stosując szczepienia.

Teraz sprawą postanowił się zająć UNICEF, który już 24 kwietnia wystartuje z kampanią #VaccinesWork. Akcja będzie trwać do 30 kwietnia, czyli przez cały Światowy Tydzień Szczepień.

Hashtag #VaccinesWork jest od dawna wykorzystywany w internecie przez zwolenników szczepień. UNICEF ma nadzieję, że tym razem stanie się viralem. – Chcemy, aby świadomość tego, że szczepionki działają (#VaccinesWork) poszła w świat. Szczepionki są bezpieczne i ratują życie. Ta kampania to okazja do pokazania światu, że media społecznościowe mogą być potężną siłą do zmiany i dostarczenia rodzicom wiarygodnych informacji o szczepionkach – mówi Robin Nandy, specjalista UNICEFU do spraw szczepień.

W centrum kampanii znajdzie się 60-sekundowy film „Dangers” przedstawiający dzieci jako małych odkrywców, którzy wciąż narażają się na niebezpieczeństwa. Choć rodzice nie zawsze są je w stanie przed tym uchronić, mogą im w tym pomóc właśnie szczepienia.

Kampania UNICEFU powstała przy współpracy ze Światową Organizacją Zdrowia, Bill & Melinda Gates Foundation i Gavi, The Vaccine Alliance. Dodatkowo fundacja Billa i Melindy Gatesów przekaże na rzecz UNICEFU dolara za każdy post z tagiem #VaccinesWork opublikowany w mediach społecznościowych w kwietniu.

Zdjęcie główne: UNICEF
Tekst: NS

FUTOPIA