Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

W Nowym Jorku stanął nietypowy kiosk. Wszystkie nagłówki znajdujących się w nim gazet są fałszywe

Cel? Walka z dezinformacją.
.get_the_title().

„Fight club dla najmłodszych”, „Dwugłowe rekiny”, „Leki przeciwbólowe w wodzie potnej”, „Teksas jest od teraz częścią Meksyku” – takie nagłówki można przeczytać w jednym z kiosków stojących w centrum Nowego Jorku. Wszystkie oczywiście są fałszywe, choć okładki, na których się znalazły, stylizowane są na znane tytuły – „New York Times”, „National Geographic”, „Times” czy „People”. To inicjatywa magazynu „Columbia Journalist Review” i agencji TBWA/Chiat/Day New York.

Kiosk pełen fałszywych gazet miał podkreślić niebezpieczeństwa związane z dezinformacją i fake newsami.

Nieprzypadkowo pojawił się w Nowym Jorku we wtorek, czyli w dniu wyborów do Kongresu Stanów Zjednoczonych.

Każdy z nagłówków pojawił się kiedyś w internecie. Artykuły składające się wyłącznie z fake newsów były chętnie czytane i repostowane.

Dlatego wewnątrz znajdujących się w kiosku magazynów nie znajdziemy rozwinięcia okładkowych tematów.

Zamiast tego „Columbia Journalist Review” przygotował poradnik, który ma pomóc ludziom w odróżnieniu fałszywych informacji od prawdziwych. Znajduje się w nim także szczegółowe omówienie zjawiska fake newsów. „Wielu z nas nie zdaje sobie sprawy z absurdalnej dezinformacji, na którą możemy się naknąć, przeglądając Facebooka i dzieląc się wiadomościami z naszymi znajomymi. Fake newsy przedstawione w formie prawdziwych gazet leżących w prawdziwym kiosku zmuszają nas do konfrontacji z naturą tego, co rozpowszechniamy” – tłumaczą twórcy inicjatywy.

FUTOPIA