Jak wygladała subkultura skateboardingu lat 90? — kolekcje zdjęć prezentuje World Artefact Society

Subkultura skate w dużej mierze rozwinęła się w latach 90., zrzeszając młodych skaterów we wspólnocie. Aktualnie jest to wielka branża, w której inspiracje ze skateboardingu czerpią domy mody oraz artyści. Jak jednak wyglądała prawdziwa społeczność skate oraz jej przedstawiciele końcem ubiegłego wieku? Kolekcje wyjątkowych zdjęć prezentuje World Artefact Society.
.get_the_title().

Niedawno założony kolektyw World Artefact Society jest siedmioosobową grupą skaterów, którzy tworzą wytwórnię wydawniczą zakorzenioną w powiązaniach subkultury z modą, muzyką, designem i sztuką. WAS jest mieszanką dyrektorów artystycznych, filmowców, fotografów i kierowników zespołów — wizja skateboardingu widziana przez szerokokątny obiektyw.

Jesteśmy siedmiorgiem przyjaciół, którzy stali się dorosłymi i pracującymi profesjonalistami sztuki – wyjaśnia członek i fotograf David Luraschi dla Dazed – W zeszłym roku zdecydowaliśmy, że będziemy rozwijać markę, która będzie bardziej etykietą wydawniczą, abyśmy mogli produkować konkretne produkty opowiadające o naszej historii lub naszej dzisiejszej perspektywie.

Pierwszą rzeczą, która zostanie wydana przez grupę, jest książka-manifest. Ma ona stać się ramą wizji World Artefact Society i rodzajem wspomnienia poświęconego skaterom, którzy zaczęli działać w latach 90.

Skontaktowaliśmy się z fotografami i starszymi skaterami z tamtych czasów, a także zeskanowaliśmy i znaleźliśmy materiały archiwalne z różnych źródeł – mówi Luraschi. Strony książki opisujące genezę kolektywu są wypełnione akcesoriami z końca ubiegłego wieku – zmiętymi biletami metra, zapętlonymi kasetami czy zapalniczkami.

Taśma VHS z prywatnych archiwów, 1993 /World Artefact Society

Jako projekt kuratorski World Artefact Society jest dość refleksyjny. Minęło 25 lat od połowy lat 90. – mówi Luraschi – Miło jest więc ponownie przyjrzeć się kulturze wizualnej, którą byliśmy pochłonięci w tamtym czasie.

Jacob Rosenberg, Mike Carroll, EMB San Francisco, 1991 & Mobb Deep w "The Infamous", 1995 /World Artefact Society Lance Dawes Mark Gonzales, Oregon, 1996 & Revue de Poésie, Vagabondages N°43, 1982 /World Artefact Society Jacob Rosenberg Jovontae Turner, EMB San Francisco, 1991 & Anyway Magazine Street Machine ad. Issue 8, 1991 /World Artefact Society

Jazda na deskorolce to mieszanka lekkoatletyki i ekspresji artystycznej – dodaje Luraschi – Kiedy się starzejesz, prawdopodobnie nie uprawiasz już tej samej atletyki, ale ekspresja artystyczna skatera może powoli przerodzić się w ogólne uznanie dla sztuki. David Luraschi uważa także, że ​​skaterzy widzą świat inaczej, porównując tę wizję do architektury – Czuję, że istnieje wiele możliwości, których ludzie nie są w stanie odkryć. Powstają wspaniałe dzieła, ale wciąż niektóre są niewiadomą.

Mike Blabac Karl Watson San Francisco, 1995 /World Artefact Society Jacob Rosenberg Jovontae Turner, San Francisco, 1991 /World Artefact Society Mike O’Meally Wade Burkitt, Sydney, 1992 /World Artefact Society

Kolektyw WAS zmierza jednak do przodu wraz ze swoim innowacyjnym podejściem, łączącym złotą erę skateboardingu i deskorolkarzy przyszłości. Pokazują swoją inwestycję w teraźniejszość, sponsorując wyróżniających się aktualnie skaterów. Planują także współpracować z innymi osobami, pośród których mają znaleźć się malarze, filozofowie czy rzemieślnicy.

Lance Dawes Keenan Milton, San Francisco 1995 & David Carson, The End of Print, 1995 /World Artefact Society Mike O’Meally Dave Rocks holding Michael Davidson, Sydney, 1992 /World Artefact Society Mike O’Meally Brian Tucci, New York City,1998 & Comme des Garçons Collection presentation, 2000 era /World Artefact Society

OP

KULTURA I SZTUKA