Sztuka, która zmienia świat
![Sztuka, która zmienia świat .get_the_title().](https://www.f5.pl/wp-content/uploads/2022/10/1L6A4179-scaled.jpeg)
Ruszyła kampania 'Where Next? Kreatorzy Zmian’ marki Glenfiddich, do której zaproszono wyjątkowych artystów, niebojących się iść pod prąd. Wśród nich znaleźli się twórca wiejskiego street artu Daniel Rycharski, kompozytor i artysta wizualny Jakub Adamiak, ilustratorka Olka Osadzińska, twórcy wegańskiej marki streetwearowej Bohema Clothing – Wioletta Wiertel i Sebastian Szypuła oraz zwycięzca konkursu “Zostań Kreatorem Zmian” ogłoszonego na Facebooku marki, Bartłomiej Śnieciński. Towarzyszyli im piosenkarze Michał Szpak i Natalia Grosiak z Mikromusic, a także aktorzy Agnieszka Dygant oraz Maciej Musiałowski, którzy wspólnie z nimi odpowiedzieli na osobiste pytania w rozmowach z Olivierem Janiakiem. Każdy odcinek jest spotkaniem artysty, prowadzącego i odbiorcy sztuki. Inspirujące rozmowy można obejrzeć tutaj.
Jak odnaleźć swoją drogę? Czy można zmienić ścieżkę kariery w dowolnym momencie? Co nas motywuje do przekraczania granic? Czy aby osiągnąć sukces trzeba podążać za trendami? Jak będzie wyglądać sztuka przyszłości?
![](https://www.f5.pl/wp-content/uploads/2022/10/Glenfiddich_Bohema-Clothing_Musialowski-scaled.jpg)
Kampania 'Where Next? Kreatorzy Zmian’ motywuje do zmiany, podejmowania wyzwań, ale też wspiera artystów i kolejnych Kreatorów Zmian. Plakaty Olki Osadzińskiej i nerki od Bohema Clothing są dostępne do kupienia w sklepie Fundacji Bęc Zmiana, a dochód z ich sprzedaży zostanie przeznaczony na finansowe wsparcie młodych artystów.
Glenfiddich zaprasza do wirtualnej przestrzeni, stworzonej przez markę, gdzie goście obejrzą ekskluzywny reportaż z udziałem Daniela Rycharskiego, o sztuce przekraczającej granice i wiejskim street arcie.
W ramach współpracy artystów z Glenfiddich, przy kampanii 'Where Next? Kreatorzy Zmian’, powstały dzieła inspirowane hasłem kampanii i DNA marki.
Daniel Rycharski
Artysta i grafik, laureat Paszportu Polityki w kategorii 'sztuki wizualne’, tworzący niezwykłe murale i instalacje w środowisku wiejskim. Autor serii kilkudziesięciu malowideł na stodołach, szopach i przystankach autobusowych, przekracza kolejną granicę. Artysta kontynuuje swoją misję w przestrzeni Metaverse.
![](https://www.f5.pl/wp-content/uploads/2022/10/1L6A3410.jpg)
Jakub Adamiak
Autor ścieżek dźwiękowych do filmów krótkometrażowych, spektakli teatralnych, animacji czy słuchowisk. Stworzył muzykę do filmu 'Funeralia’, nagrodzonego w konkursie filmów krótkometrażowych na 47. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni 2022. W kampanii 'Where Next? Kreatorzy Zmian’ stworzył instalację audiowizualną inspirowaną światem marki. Powstała ona we współpracy ze sztuczną inteligencją.
![](https://www.f5.pl/wp-content/uploads/2022/10/1L6A3577.jpg)
Olka Osadzińska
Dyrektor kreatywna, specjalistka strategii marek i komunikacji wizualnej. Tworzyła ilustracje m.in. dla 'Forbes’, 'Elle’ czy 'Wysokich Obcasów’. Współpracowała z wieloma światowymi markami. Na potrzeby kampanii Glenfiddich przygotowała ilustrację, będącą interpretacją świata marki, w tym brand hero, czyli jelenia.
![](https://www.f5.pl/wp-content/uploads/2022/10/1L6A3542.jpg)
Duet Wioletta Wiertel i Sebastian Szypuła
Twórcy streetwearowej wegańskiej marki Bohema Clothing produkującej obuwie i odzież. W ramach kampanii zaprojektowali i wyprodukowali nerkę ze skóry z winogron oraz skóry z ananasa. Design bezpośrednio nawiązuje do symbolu marki.
![](https://www.f5.pl/wp-content/uploads/2022/10/1L6A3516.jpg)
WHERE NEXT? Młodzi artyści na start
Celem kampanii “Where Next? Kreatorzy Zmian” jest, z jednej strony tworzenie opowieści o Kreatorach Zmian i popularyzacja ich działań w przestrzeni publicznej, z drugiej natomiast: wspieranie kolejnych odważnych artystów, którzy będą kształtować nasz świat w przyszłości.
źródło: informacje prasowe