Advertisement
Advertisement

BMW zaprezentowało elektryczne i4 i nowe logo

BMW od kilku dekad jest jednym z najważniejszych graczy w segmencie premium klasy średniej. Historia serii 3 trwa już siedem generacji. Teraz najważniejsze cechy charakterystyczne dla bawarskiej marki wprowadzane są w nową, elektromobilną epokę motoryzacji.
.get_the_title().

Międzynarodowy Salon Samochodowy w Genewie, czyli jedne z najważniejszych targów w motoryzacyjnym kalendarzu, zostały odwołane powodu epidemii koronawirusa. Wirtualne premiery nowych aut odbywają się jednak zgodnie z planem i mają formę internetowych transmisji na żywo. W Monachium zaprezentowano koncepcyjne BMW i4, którego wersja produkcyjna pojawi się już w 2021 roku.

Podczas prezentacji elektrycznej i-czwórki BMW po raz pierwszy pokazało nowe logo marki, w przezroczystej, dwuwymiarowej strukturze.

BMW i4 wygląda świetnie, ma piękne linie i dynamiczne proporcje, ale rozmiar i kształt charakterystycznych dla BMW “nerek” budzi kontrowersje. Złośliwi mogą mieć skojarzenia z zębami królika, ale producent tłumaczy, że są tam zainstalowane zaawansowane czujniki i radary pozwalające na zautonomizowaną jazdę. Spłaszczone reflektory przednie i wąskie tylne światła dodają agresywnego charakteru. Specjalny wzór felg został zoptymalizowany aerodynamicznie, a w tylnej części nadwozia wyróżnia się podwójny dyfuzor, który może imitować końcówki układu wydechowego.

Najbardziej imponujące jest wnętrze, które nie pozostawia wątpliwości, że BMW wykonało właśnie krok w przyszłość.

Dwa ekrany, które pełnią rolę zegarów i systemu multimedialnego to rozwiązanie, które od dłuższego czasu stosuje Mercedes. Na tunelu środkowym dostrzegalny jest brak dźwigni zmiany biegów. Kabina oprócz wyjątkowego designu wyróżnia się też funkcjonalnością czterodrzwiowego nadwozia Gran Coupé.

BMW i4 przyspiesza do setki w 4 sekundy, a jego prędkość maksymalna przekracza 200 km/h.

Liczby są imponujące, ale nie oddają odczuć towarzyszących gwałtownemu przyspieszeniu w niemal kompletnej ciszy. Świetna dynamika jazdy idzie w parze z zerową emisją lokalną. Moc elektrycznego silnika to aż 530 KM. Fenomenalny jest też deklarowany zasięg na w pełni naładowanej baterii – według cyklu WLTP może wynieść nawet około 600 km.

BMW i4 w obecnej formie jest już bliskie ostatecznej wersji. Produkcja ma rozpocząć się w przyszłym roku w Monachium. BMW będzie konkurowało na rynku między innymi z Teslą Model 3.

Tekst: Krystian Kaleta
Zdjęcia: BMW

Preloader spinner
Print
Print Text
Zobacz więcej
Wybierz region
Facebook