COPY NOTHING – Jaguar otwiera zupełnie nowy etap swojej historii
Globalny rynek motoryzacyjny przechodzi transformację w kierunku zrównoważonej mobilności i zeroemisyjnych pojazdów. W odpowiedzi na te wyzwania w 2021 roku Jaguar Land Rover (JLR) ogłosił strategię Reimagine, która ma dostosować i uporządkować portfolio marek i modeli grupy.
Od 2025 roku Jaguar przekształci się w pełni elektryczną luksusową markę, oferującą wyjątkowe, wyraziste pojazdy wyróżniające się innowacyjnymi technologiami i odważnym designem.
Decyzja o skupieniu się na luksusowych samochodach elektrycznych ma pomóc w stworzeniu silnej tożsamości marki premium i wyróżnieniu się na tle innych producentów. To porzucenie tradycyjnej wizji luksusu związanej z epoką samochodów spalinowych na rzecz tej nowoczesnej, elektrycznej i ekologicznej.
Copy Nothing
Tak wielka zmiana wiąże się przebudową całej linii modelowej, zakończeniem produkcji pojazdów spalinowych i skupieniu wszystkich swoich wysiłków na pojazdach elektrycznych i towarzyszącej im infrastrukturze ładowania. Robi to w oparciu o etos założyciela marki Sir Williama Lyonsa, który wierzył w tworzenie rzeczy unikalnych, kreatywnych i przełamujących schematy. Stąd wzięło się hasło kampanii zapowiadającej tę nową erę marki: COPY NOTHING.
– Aby przywrócić markę o tak globalnej renomie, musieliśmy być nieustraszeni. Jaguar zawsze był najlepszy, gdy rzucał wyzwanie konwencjom. Ten etos jest dziś widoczny w naszej nowej tożsamości marki i będzie stopniowo odkrywany w nadchodzących miesiącach. To całkowity restart. Jaguar został przekształcony, aby odzyskać swoją oryginalność i zainspirować nowe pokolenie – komentuje te zmiany Rawdon Glover, dyrektor zarządzający Jaguar. Marka chce tworzyć pojazdy, które będą przyciągały uwagę zarówno pod względem technologicznym, jak i estetycznym, stanowiąc konkurencję dla największych luksusowych marek na świecie.
Symbolem marki niezmiennie pozostaje 'skaczący jaguar', zawsze skierowany do przodu.
'Ekscytujący Modernizm' to kreatywna filozofia, która definiuje wszystkie aspekty nowego świata Jaguara.
Ekscytujący Modernizm
Całkowicie nowa tożsamość marki opiera się na kreatywnej filozofii, określanej jako Ekscytujący Modernizm i jest kluczowym elementem strategii pozycjonowania marki. – Nowy Jaguar to marka zbudowana wokół żywiołowego modernizmu. Jest pomysłowa, odważna i artystyczna w każdym punkcie styku. Jest wyjątkowa i nieustraszona. To reinterpretacja, która przywraca esencję Jaguara, eksponując wartości, dzięki którym marka była niegdyś uwielbiana, a jednocześnie czyniąc ją istotną dla współczesnego odbiorcy. Tworzymy Jaguara z myślą o przyszłości – mówi prof. Gerry McGovern, dyrektor kreatywny Jaguara.
Na prezentację modeli musimy jeszcze chwilę poczekać, ale już teraz możemy przyjrzeć się bliżej kilku symbolom zmian, które zapowiadają to, co nadejdzie. Zaprezentowana została m.in. zupełnie nowa, bardzo modernistyczna sygnatura – geometryczna, symetryczna, prosta, ale przemycająca nieoczywistość poprzez harmonijne połączenie wielkich i małych liter. Widzimy też, że komunikacja nowego Jaguara będzie wykorzystywała wyraziste kolory, stanowiące fundament nowej tożsamości, która ma być osadzona w skojarzeniach ze sztuką współczesną. Podstawowe kolory – żółty, czerwony i niebieski – są tonalnymi filarami, zawsze prezentowanymi z teksturą lub ruchem. Symbolem marki niezmiennie pozostaje 'skaczący jaguar’, zawsze skierowany do przodu, ale nowym elementem identyfikacji jest minimalistyczny monogram, który wykorzystywany będzie jako akcent ozdobny lub finalny detal.
Monogram jest kodem ekspresji i symbolem ukończonego dzieła. Wykorzystywany będzie jako akcent ozdobny lub finalny detal.
Zupełnie nowa, bardzo modernistyczna sygnatura – geometryczna, symetryczna, prosta, ale przemycająca nieoczywistość poprzez harmonijne połączenie wielkich i małych liter.
Kolejny etap transformacji Jaguara zostanie ujawniony podczas Miami Art Week 2 grudnia 2024 r. o godz. 20:00 (czasu wschodniego USA), obejmując debiut Design Vision Concept. Więcej o tym znajdziecie tutaj.
Materiał powstał we współpracy z Jaguar