Elektryczny Microlino wkrótce wyjedzie na ulice europejskich miast
W 1954 roku na salonie motoryzacyjnym w Genewie włoska firma Iso zaprezentowała prototyp małego samochodu, który na tyle spodobał się zarządowi BMW, że zdecydowano o odkupieniu licencji. Do niewielkiej karoserii z drzwiami z przodu włożono silnik z motocykla i sprzedawano go w Europie i Ameryce pod nazwą BMW Isetta. W latach 1955-1962 wyprodukowano ponad 160 tysięcy egzemplarzy.
Retro stylistyka Microlino idzie w parze z nowoczesną technologią. Nadwozie mierzy zaledwie 2,4 metra długości, 1,5 metra szerokości i prawie tyle samo wysokości. Dzięki takim gabarytom samochód idealnie sprawdza się w mieście. Drzwi mieszczone z przodu ułatwiają wsiadanie i wysiadanie, bowiem pojazd przystosowany jest do parkowania prostopadłego tam, gdzie inne samochody stoją równolegle do ulicy.
Do napędu służy silnik elektryczny o mocy 20 KM i maksymalnym momencie obrotowym na poziomie 100 Nm. Prędkość maksymalna to 90 km/h, a przyspieszenie do 50 km/h trwa 5 sekund.
Zasięg w zależności od wersji wynosi 120 lub 215 kilometrów. Ładowanie litowo-jonowej baterii trwa od jednej do czterech godzin w zależności od sieci, do której podłączony jest samochód.
Dwumiejscowy Microlino oferuje bagażnik o pojemność 300 litrów
Rozpoczęcie produkcji Microlino planowane jest na grudzień bieżącego roku. Samochód z napędem elektrycznym przeszedł ostatnie testy i otrzymał homologację drogową. Najpierw wejdzie do sprzedaży na rynek szwajcarski, a następnie niemiecki.
Tekst: Krystian Kaleta
Zdjęcia: micro-mobility.com