Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

Elektryczny Microlino wkrótce wyjedzie na ulice europejskich miast

Patrząc na zdjęcia Microlino nie sposób pozbyć się wrażenia, że podobny samochód zadebiutował ponad 60 lat temu.
.get_the_title().

W 1954 roku na salonie motoryzacyjnym w Genewie włoska firma Iso zaprezentowała prototyp małego samochodu, który na tyle spodobał się zarządowi BMW, że zdecydowano o odkupieniu licencji. Do niewielkiej karoserii z drzwiami z przodu włożono silnik z motocykla i sprzedawano go w Europie i Ameryce pod nazwą BMW Isetta. W latach 1955-1962 wyprodukowano ponad 160 tysięcy egzemplarzy.

Retro stylistyka Microlino idzie w parze z nowoczesną technologią. Nadwozie mierzy zaledwie 2,4 metra długości, 1,5 metra szerokości i prawie tyle samo wysokości. Dzięki takim gabarytom samochód idealnie sprawdza się w mieście. Drzwi mieszczone z przodu ułatwiają wsiadanie i wysiadanie, bowiem pojazd przystosowany jest do parkowania prostopadłego tam, gdzie inne samochody stoją równolegle do ulicy.

Do napędu służy silnik elektryczny o mocy 20 KM i maksymalnym momencie obrotowym na poziomie 100 Nm. Prędkość maksymalna to 90 km/h, a przyspieszenie do 50 km/h trwa 5 sekund.

Zasięg w zależności od wersji wynosi 120 lub 215 kilometrów. Ładowanie litowo-jonowej baterii trwa od jednej do czterech godzin w zależności od sieci, do której podłączony jest samochód.

Dwumiejscowy Microlino oferuje bagażnik o pojemność 300 litrów

Rozpoczęcie produkcji Microlino planowane jest na grudzień bieżącego roku. Samochód z napędem elektrycznym przeszedł ostatnie testy i otrzymał homologację drogową. Najpierw wejdzie do sprzedaży na rynek szwajcarski, a następnie niemiecki.

 

Tekst: Krystian Kaleta
Zdjęcia: micro-mobility.com

MOTO