Fiat, Alfa Romeo i Lancia będą sprzedawać odrestaurowane klasyki
Klasyczne auta są coraz bardziej popularne. W dobie plastikowej motoryzacji samochody sprzed lat zachwycają swym stylem i elegancją. Coraz częściej mogą również stanowić bardzo dobrą lokatę kapitału. W rezultacie na rynku panuje stały popyt, a ceny zadbanych, klasycznych aut w ostatnich latach szybują w górę.
Istnieje jednak także druga strona medalu – znalezienie odpowiedniego samochodu często bywa ogromnym wyzwaniem. Bardzo często zdarza się, że auto tylko z nazwy jest oryginalne, ponieważ kolejni właściciele nie potrafili zachować jego oryginalnego charakeru. Poza tym doprowadzenie zaniedbanego auta do idealnego stanu jest procesem nie tylko kosztownym, ale również czasochłonnym. To krew, pot i łzy, które nie zawsze kończą się uśmiechem zadowolenia.
Firmowe programy sprzedaży klasycznych aut to rozwiązanie, które niweluje wiele spośród powyższych problemów. Pierwszymi markami, które je wdrożyły były Jaguar i Land Rover.
Ich drogą podążył również Fiat, który będzie oferował odrestaurowane Fiaty, Alfa Romeo, Lancie i Abarthy.
W programie „Reloaded by Creators” stosowane będą jedynie oryginalne części, a każde z aut otrzyma certyfikat autentyczności. Można spodziewać się, że cena aut nie będzie okazyjna. Jeśli jednak auto potraktuje się jako inwestycję, cały interes może okazać się opłacalny.