Futurystyczne hotele w Chinach, w których na recepcji zamiast człowieka obsługuje maszyna
![Futurystyczne hotele w Chinach, w których na recepcji zamiast człowieka obsługuje maszyna .get_the_title().](https://www.f5.pl/wp-content/uploads/2018/07/f44ccfce-a8ca-11e7-ac3e-6a4e39b7ad7c_1280x720_101812.jpeg)
Chińscy turyści i podróżujący biznesmeni coraz częściej preferują miejsca zakwaterowania, w których podczas całego pobytu nie ma konieczności wchodzenia w interakcję z drugim człowiekiem. Niemal 60 proc. z nich stawia na hotele, gdzie królują nowoczesne technologie – elektroniczne rozpoznawanie twarzy podczas procesu meldowania się w recepcji, zautomatyzowany system wydawania kluczy czy w końcu inteligentne roboty typu Alexa wykorzystywane do zarządzania pokojami.
![](https://www.fpiec.pl/wp-content/uploads/2018/07/p-1-intercontinental-and-baidu-are-bringing-ai-to-hotel-rooms.jpg)
Do pionierów postępu technologicznego w chińskiej branży hotelarskiej należy InterContinental. W swoich dwóch placówkach zlokalizowanych w największych centrach biznesowych w Chinach – Pekinie i Guangzhou – stworzono 100 ekskluzywnych pokoi wykorzystujących sztuczną inteligencję.
Wyposażono je w urządzenia, które za pomocą głosu gościa zarządzają takimi elementami wnętrz, jak oświetlenie, temperatura, telewizor czy telefon.
![](https://www.fpiec.pl/wp-content/uploads/2018/07/InterContinental-Hotel_AI.png)
Dwa hotele należące do sieci Marriott – Hangzhou Marriott Hotel Qianjiang and Sanya Marriott Hotel Dadonghai Bay – wprowadzą z kolei technologię rozpoznawania twarzy podczas meldowania się.
Maszyna zeskanuje dowód tożsamości gościa, zrobi mu zdjęcie i poprosi o podanie danych osobowych.
Po ich zweryfikowaniu automatycznie wyda klucz do konkretnego pokoju. Cały proces zajmie nie więcej niż 1 minutę.
![](https://www.fpiec.pl/wp-content/uploads/2018/07/marriott.jpg)
Technologiczne nowinki w hotelach Marriott to efekt współpracy sieci z technologicznym gigantem Alibaba Group. Na początku tego roku wspólnie udało im się zainicjować usługę Post Pay pozwalającą na bezgotówkowy, ekspresowy check-out.
![](https://www.fpiec.pl/wp-content/uploads/2018/07/http_2F2Fcdn.cnn_.com2Fcnnnext2Fdam2Fassets2F180716224001-le-yi-zhu-shenzhen-automated-hotel2.jpg)
Wielkie grupy hotelowe to nie jedyni gracze na polu zaawansowanych technologii w branży. Smart LYZ to niewielka sieć hoteli, która w całości bazuje na wykorzystywaniu potencjału płynącego z nowych technologii. Niedawno otworzyła pierwszy w pełni zautomatyzowany hotel.
Jego goście w czasie pobytu nie muszą wchodzić w interakcję z drugim człowiekiem.
Pokój rezerwują online, check-in odbywa się za pomocą maszyny wyposażoną w technologię rozpoznawania twarzy, drzwi otwiera się kodem przesyłanym za pomocą aplikacji mobilnej, a do pokoju zaprowadzi ich robot. Wszystkie inne zachcianki gości spełniane są za pośrednictwem całodobowego centrum obsługi – telefonicznie, mailowo lub online.
![](https://www.fpiec.pl/wp-content/uploads/2018/07/http_2F2Fcdn.cnn_.com2Fcnnnext2Fdam2Fassets2F180716223719-le-yi-zhu-shenzhen-automated-hotel.jpg)
Tekst: Alicja Olko
Źródło: CNN