Ludzie coraz mniej korzystają z Facebooka
Jak wynika z raportu Pivotal Research Group ludzie spędzają na Facebooku coraz mniej czasu. Choć w sierpniu tego roku o 15 proc. chętniej korzystaliśmy z treści cyfrowych, nie poświęcaliśmy portalowi Zuckerberga tak wielkiej uwagi jak jeszcze do niedawna.
Udział Facebooka i WhatsAppa w przeglądanych przez nas treściach w internecie zmalał o 3 proc. i wynosi teraz 14,3 proc. całkowitej konsumpcji cyfrowej.
Dla porównania w sierpniu 2017 roku było to 16,9 proc., a w sierpniu 2016 roku – 18,5 proc.
Nie znaczy to jednak, że liczba użytkowników portalu spadła – nawet wręcz przeciwnie, okazuje się, że wzrosła o 7,2 proc.
Mniej czasu spędzamy natomiast na przeglądaniu Facebooka – średnio o 6,7 proc.
Z badań Pivotal Research Group wynika też, że młodzi ludzie opuszczają ten portal, a starsi częściej robią sobie od niego przerwę. Raport nie wyszczególnia przyczyn takiego stanu rzeczy, ale można przypuszczać, że wiąże się to z licznymi problemami z prywatnością na portalu, aferą Cambridge Analytica czy zmęczeniem faktem, że Facebook zamienił się w polityczną tubę.