Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

Ludzie coraz mniej korzystają z Facebooka

Spadek nie jest wprawdzie drastyczny, ale wygląda na to, że zbliża się kres hegemonii Facebooka.
.get_the_title().

Jak wynika z raportu Pivotal Research Group ludzie spędzają na Facebooku coraz mniej czasu. Choć w sierpniu tego roku o 15 proc. chętniej korzystaliśmy z treści cyfrowych, nie poświęcaliśmy portalowi Zuckerberga tak wielkiej uwagi jak jeszcze do niedawna.

Udział Facebooka i WhatsAppa w przeglądanych przez nas treściach w internecie zmalał o 3 proc. i wynosi teraz 14,3 proc. całkowitej konsumpcji cyfrowej.

Dla porównania w sierpniu 2017 roku było to 16,9 proc., a w sierpniu 2016 roku – 18,5 proc.

Nie znaczy to jednak, że liczba użytkowników portalu spadła – nawet wręcz przeciwnie, okazuje się, że wzrosła o 7,2 proc.

Mniej czasu spędzamy natomiast na przeglądaniu Facebooka – średnio o 6,7 proc.

Z badań Pivotal Research Group wynika też, że młodzi ludzie opuszczają ten portal, a starsi częściej robią sobie od niego przerwę. Raport nie wyszczególnia przyczyn takiego stanu rzeczy, ale można przypuszczać, że wiąże się to z licznymi problemami z prywatnością na portalu, aferą Cambridge Analytica czy zmęczeniem faktem, że Facebook zamienił się w polityczną tubę.