Mieszkańcy polskich miast tracą w korkach 8 godzin miesięcznie. W nowym Audi to czas na relaks

Inteligentne systemy zastosowane w nowym Audi A5 Sportback sprawiają, że poruszanie się w korkach jest znacznie mniej uciążliwe.
.get_the_title().

Ankieta przeprowadzona przez markę Castrol pokazuje, że dla 55 proc. kierowców ciągłe zatrzymywanie się i ruszanie jest najbardziej frustrującą sytuacją podczas jazdy. Tymczasem w polskich miastach korki są niestety normą. Według badań Deloitte mieszkańcy Warszawy, Krakowa, Wrocławia i Poznania spędzają w nich ponad średnio ponad 8 godzin miesięcznie. Najgorzej pod tym względem wypada stolica Województwa Dolnośląskiego, gdzie kierowcy stoją w korkach dłużej niż 9 godzin w miesiącu.

Miasta próbują rozwiązać ten problem, promując komunikację miejską oraz wprowadzając specjalne pasy i strefy ograniczonego ruchu. Przeciętnym kierowcom to jednak niewiele pomaga, a korki jak były, tak są. W przyszłości życie mogą im ułatwić samochody autonomiczne, które wyeliminują błędy ludzkie, jednak wprowadzenie ich do powszechnego użytku wiąże się z wieloma problemami.

Na szczęście najlepsze marki już dziś wdrażają rozwiązania oparte na automatyzacji i sztucznej inteligencji, które sprawiają, że poruszanie się w korkach staje się znacznie mniej uciążliwe.

Doskonałym przykładem jest najnowszy model Audi A5 w wersjach Sportback oraz Cupe, w których zastosowano szereg rozwiązań ułatwiających jazdę po mieście.

Inteligentny asystent jazdy w korkach, w który wyposażone jest najnowsze Audi A5, sprawdza ile dzieli samochód od pojazdu znajdującego się przed nim, utrzymując odpowiedni dystans i prędkość.

Inteligentny asystent jazdy w korkach zastosowany w modelu współpracuje z systemem Audi adaptive cruise control, który łączy funkcję tempomatu z regulacją odległości – sprawdza ile dzieli samochód od pojazdu znajdującego się przed nim, utrzymując odpowiedni dystans i prędkość.

Płynność jazdy w najnowszych modelach Audi A5 zapewnia automatyczna skrzynia biegów S-tronic, dzięki której samochód sprawnie rusza po każdym krótkim zatrzymaniu.

Na zatłoczonej drodze przydaje się też system Audi pre sense, który za pomocą czujników znajdujących się na zderzakach precyzyjnie monitoruje otoczenie pojazdu i ostrzega kierowcę przed ryzykiem kolizji, w razie potrzeby zwiększając siłę hamowania. Współpraca tych wszystkich systemów sprawia, że jazda w korkach jest znacznie mniej frustrująca dla kierowców, którzy nie muszą bez przerwy kontrolować sytuacji na drodze i mogą w tym czasie odetchnąć.