Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

Najciekawsza premiera z Genewy – hybrydowy Koenigsegg Gemera o mocy 1700 KM

To jeden z najbardziej ekscytujących samochodów ostatnich lat. Jest czteroosobowy, superluksusowy i tak szybki, że osiąga setkę w 1,9 sekundy oraz maksymalną prędkość ponad 400 km/h!
.get_the_title().

W latach 90. Christian von Koenigsegg założył manufakturę specjalizującą się w produkcji supersamochodów. Ta szwedzka marka słynie z tworzenia pojazdów, które biją kolejne rekordy prędkości. Na salonie motoryzacyjnym w Genewie, który został zamknięty dla zwiedzających przez szwajcarskie władze, Koenigsegg pokazał modele Jesko Absolut oraz Gemera. Premiera odbyła się na wcześniej przygotowanej scenie w hali wystawowej, ale bez publiczności i dziennikarzy. Podczas transmisji online wizjoner zaprezentował samochód, który ma być najszybszym w historii firmy. To ściśle limitowana wersja znanego już Koenigsegga Jesko, o mocy podniesionej do 1600 KM. Drugi debiutujący model zaskoczył jednak wszystkich.

Koenigsegg Gemera za olbrzymimi, podnoszonymi do góry drzwiami ma aż cztery fotele wyścigowe!

Gemera to samochód hybrydowy typu Plug-in. Rolę silnika spalinowego pełni trzycylindrowa jednostka o pojemności 2 litrów, która rozwija mocy 600 KM i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To ultranowoczesna konstrukcja pozbawiona wałka rozrządu. Może pracować na bioetanolu, metanolu, lub benzynie. Do napędu służą też trzy silniki elektryczne.

Układ jest w stanie wygenerować łącznie 1700 KM i aż 3500 Nm! Takim poziomem momentu obrotowego wyróżniają się jednostki ciągników siodłowych do zadań specjalnych.

Olbrzymie wartości przekładają się na oszałamiające osiągi. Przyspieszenie do 100 km/h trwa zaledwie 1,9 sekundy. Prędkość maksymalna nie została podana, ale przewyższy 400 km/h. Monokok z włókna węglowego zapewnia niską masę – samochód waży 1850 kg. Jak na tak duże i tak mocne auto to niewiele.

Koenigsegg Gemera wygląda wspaniale, a uwagę zwracają końcówki układu wydechowego wyprowadzone po obydwu stronach tylnej szyby. We wnętrzu czterech pasażerów ma do dyspozycji aż osiem cup-holderów. Każdy z nich może mieć bowiem chłodzony i ocieplany napój.

Koenigsegg wyprodukuje tylko 300 egzemplarzy swojego rodzinnego hipersamochodu. Cena nie została jeszcze podana.

Tekst: Krystian Kaleta
Zdjęcia: Koenigsegg

MOTO