Najszybsze Audi teraz jeszcze mocniejsze – nowe Audi R8

Na tegorocznym salonie motoryzacyjnym w Paryżu Audi zaprezentowało wyścigowe R8 LMS GT3, a teraz przyszedł czas na odświeżenie modelu produkowanego seryjnie. Nowa R-ósemka ma sport motorowy w kodzie DNA – aż połowa podzespołów jest taka sama jak w bezkompromisowej odmianie LMS GT3.
.get_the_title().

Audi R8 drugiej generacji zadebiutowało trzy lata temu i właśnie doczekało się liftingu wersji Coupé i Spyder. Sercem nowego modelu pozostaje nadal wolnossący silnik V10 o pojemności 5,2 litra. Klienci będą mieli do wyboru dwa warianty mocy w połączeniu z seryjnym napędem quattro – 570 KM i 550 Nm, a także 620 KM i 580 Nm. Pierwszy z nich rozpędzi się maksymalnie do 324 km/h, a wartość 100 km/h pojawi się na prędkościomierzu po 3,4 sekundy. Wersja performance wyróżniać się będzie prędkością maksymalną 331 km/h, a przyspieszenie do “setki” zajmie tylko 3,1 sekundy.

Audi zdecydowało się na zaadaptowanie wielu rozwiązań stosowanych w samochodach wyścigowych – R8 LMS GT3 i GT4.

Osobna chłodnica kontroluje temperaturę oleju silnikowego zasysanego z suchej miski. Pozwala to na niską pozycję montażową silnika, co oczywiście obniża umiejscowienie środka ciężkości. Moduł pomp charakteryzuje się kilkoma stopniami zasysania i zapewnia odpowiednie smarowanie w ekstremalnych warunkach, nawet w przypadku przeciążeń rzędu 1,5 g.

System Audi drive select został wzbogacony o trzy nowe pozycje, które dostosowują parametry dynamiczne pojazdu do warunków przyczepności – jazda po nawierzchni suchej (dry), mokrej (wet) i po śniegu (snow).

Modyfikacje zawieszenia i układu kierowniczego wpłynęły na poprawę stabilności i precyzji prowadzenia. Dzięki ulepszonemu systemowi stabilizacji toru jazdy ESC droga hamowania z prędkości 100 km/h skróciła się o 1,5 metra w stosunku do poprzednika, a z prędkości 200 km/h nawet o 5 metrów. Wartości te zależą jednak w największym stopniu od warunków zewnętrznych.

Nowe Audi R8 wyróżnia się bardziej wyrazistą stylistyką. Osłona chłodnicy Singleframe jest szersza i bardziej płaska. Umiejscowione po obu stronach pionowe wloty powietrza zostały podzielone.

Komorę silnika przykryto nową, trzyczęściową pokrywą, która może być wykonana z tworzywa sztucznego lub włókna węglowego. Wyposażenie standardowe obejmie obręcze 19-calowe, ale opcjonalnie dostępne będą też lekkie obręcze 20-calowe o pięcioramiennym wzorze. Komfort hamowania na życzenie poprawią ceramiczne tarcze hamulcowe. Klienci będą mogli wybrać jeden z trzech pakietów zewnętrznych, zależnych od wersji silnikowej. Każdy z nich doda kilka stylistycznych detali do przedniego splittera, listew bocznych i do dyfuzora. Paletę lakierów wzbogacą też dwa nowe odcienie – szary Kemora i niebieski Ascari.

Druga generacja topowego modelu z Ingolstadt przy okazji liftingu nabrała charakteru, ma więcej mocy i jest lepiej wyposażona. Nowe Audi R8 pojawi się w salonach sprzedaży w ciągu pierwszych miesięcy 2019 roku. Cena na polskim rynku nie została jeszcze ujawniona.

MOTO