Nowa reklama Volvo mówi o życiu więcej niż niejeden hollywoodzki dramat

Nowa reklama Volvo XC60 dzięki poetyckim kadrom i dramaturgii nie tylko daje nam do zrozumienia, jak istotną rolę w autach pełni system bezpieczeństwa, ale pokazuje także kruchość i ulotność życia. 'Moments' to spot, który trzeba koniecznie obejrzeć do końca!
.get_the_title().

Dobre reklamy w branży motoryzacyjnej zdarzają się relatywnie często. Duże budżety i możliwość spojrzenia na samochód z wielu stron sprawiają, że zarówno copywriter, jak i art director niejednokrotnie mogą się wykazać. Jeśli decydenci po stronie klienta potrafią wyjść poza pewien określony sposób myślenia, film promocyjny może zaskakiwać zarówno treścią, jak i formą. Oczywiście duża część rynku to reklamowe koszmarki mocno podlane mamałygą z prestiżu i wyzwolenia własnej energii, ale w tej branży zdarzają się perełki. Twórcom często nie są obce takie środki jak cytat, parafraza czy balansowanie na granicy reklamy porównawczej.

Firmą, która tworzy filmy wysokiej jakości jest Volvo. Ich ogromną zaletą jest spójność i konsekwencja. Muzyka nie walczy tu z obrazem, przekaz jest jasny, a w kolejnych filmach akcentowane są podobne wartości. Cechą charakterystyczną wielu reklam szwedzkiej marki jest ‘skandynawskość’. Dużą rolę odgrywa w nich bowiem natura, a istotnym elementem jest podkreślanie wartości kojarzonych ze skandynawskim modelem społecznym. Przykładem mogą być spoty ‘Made By Sweden’ i ‘Made by People’.

Najnowszy film marki pod tytułem ‘Moments’ to trzyminutowa podróż przez życie, która zaczyna się, gdy mała dziewczynka idzie po raz pierwszy do szkoły. Następne kadry ukazują kolejne sekwencje z życia i proces dorastania bohaterki. Motyw ten skontrastowano z historią kobiety, która spieszy się do pracy, jadąc swoim Volvo. Nie będziemy zdradzać finału, ale cały film kończy się słowami ‘Sometimes the moments that never happen, matter the most’. I po obejrzeniu film trudno się z tym nie zgodzić.

W tej reklamie wszystko się zgadza: scenariusz, obraz, dźwięk, ton filmu i dbałość o każdy szczegół. Co istotne, odnosi się wrażenie, że to nie samochód, a właśnie ludzie są głównymi bohaterami.

Powstaje pytanie, czy to film promocyjny, czy też bardziej dążenie do pokazania, jak bezpieczeństwo aut wpływa na nasze życie.

‘Moments’ związany jest z promocją systemu City Safety, który oferowany jest w samochodach Volvo. System ten umożliwia autonomiczne hamowanie. Premiera filmu wpisuje się także w promocję Volvo XC60, które jest najlepiej sprzedającym się samochodem szwedzkiej marki. Za kreację filmu odpowiada agencja Forsman & Bodenfors.

MOTO