Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

Nowe Audi A1 – idealny towarzysz miejskiego stylu życia

Audi A1 zadebiutowało w roku 2010 jako zupełnie nowa seria modelowa, a teraz na drogi wyjeżdża druga generacja, która wyróżnia się bardzo dynamiczną sylwetką.
.get_the_title().

W stosunku do poprzedniej generacji A1 znacznie urosło wzdłuż i wszerz. Nadwozie ma cztery metry długości. Dzięki szerokiemu rozstawowi kół i krótszym zwisom, jego sylwetka jest sportowa i napięta. Z przodu wyróżniają się obszerne wloty powietrza w zderzaku i szeroka, nisko osadzona osłona chłodnicy.

Pod krawędzią maski znajdują się trzy szczeliny, które nawiązują do rajdowej ikony z lat osiemdziesiątych – Audi Sport Quattro. Innym podobieństwem są szerokie i ustawione pod ostrym kątem słupki C.

Dynamiki dodają też wyraźnie uwypuklone koła o średnicy 18 cali, nisko pociągnięta linia dachu czy sygnatura świateł w przednich i tylnych reflektorach. Na życzenie dach może mieć kolor kontrastowy. Dodatkowe listwy progowe czy większy tylny spojler to elementy pakietu S line. Mocny silnik można dodatkowo rozpoznać po podwójnej końcówce rury wydechowej.

Najbardziej sportowe wnętrze w klasie kompaktowej – taki był cel stylistów. Konsola środkowa i opcjonalny wyświetlacz MMI touch są zwrócone ku kierowcy pod kątem 13 stopni. Ekran LED zlewa się w jedną całość z pasmem nawiewów po stronie pasażera i ma wygląd czarnego panelu rozciągającego się od prawych do lewych drzwi. Audi oferuje wiele możliwości wyboru kolorów i materiałów odzwierciedlających indywidualny gust właściciela. Opcjonalny pakiet oświetlenia Ambiente ma aż trzydzieści barw, a kabinę można doposażyć też w sportowe fotele. Już w wersji podstawowej znajduje się w pełni cyfrowa tablica rozdzielcza oraz wielofunkcyjna kierownica.

Nowe A1 Sportback oferuje znacznie więcej przestrzeni, a tym samym zapewnia większy komfort dla kierowcy i pasażerów. Wzrosła też pojemność bagażnika.

Szkielet przedziału pasażerskiego nowego Audi A1 Sportback zbudowany jest z ultratwardych elementów z formowanej na gorąco stali. Gwarantuje to doskonałe bezpieczeństwo bierne i wysoką sztywność skrętną. Sztywna karoseria i bezkompromisowa jakość wykonania zapewniają sportową precyzję jazdy i brak hałasu we wnętrzu.

Dwa pakiety dynamiczne łączą różne elementy wyposażenia opcjonalnego, by nadać modelowi A1 Sportback jeszcze bardziej sportowy charakter. W ich skład wchodzą: podwozie sportowe, czerwone zaciski hamulcowe i powiększone tarcze hamulcowe. Pakiet dynamiczny „Performance” obejmuje ponadto regulowane amortyzatory, system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select i oscylator dźwiękowy.

Za radość jazdy odpowiadają przede wszystkim mocne silniki. Ich gama obejmuje wydajne jednostki TFSI o mocy od 95 do 200 koni mechanicznych. Silniki podstawowe to małolitrażowe jednostki trzycylindrowe o pojemności skokowej jednego litra. Topowe to jednostki czterocylindrowe o pojemności skokowej 1,5 lub dwóch litrów. Dla wszystkich jednostek napędowych Audi oferuje manualną skrzynię biegów lub dwusprzęgłową, automatyczną skrzynię S tronic.

Najciekawsza powinna być jednak wersja S1. Poprzednia generacja miała 231 KM i dzięki napędowi quattro w połączeniu z krótkim rozstawem osi fenomenalnie jeździła po zakrętach. Na tę będziemy musieli jednak chwilę zaczekać.

Tekst: Krystian Kaleta
Zdjęcia: Audi

MOTO