Nowy Volkswagen z wnętrzem wykończonym AppleSkin, czyli skórą z jabłek

Nowy Volkswagen I.D. Roomzz będzie wyposażony w wegańskie, skórzane wnętrze wykonane z odpadów po przetwórstwie jabłek. Samochód zadebiutował niedawno na targach motoryzacyjnych w Chinach.
.get_the_title().

Niemiecki koncern samochodowy Volkswagen wprowadzi na rynek nowego członka rodziny I.D. To duży, elektryczny, a więc bezemisyjny SUV ze 100-procentową wegańską, skórzaną tapicerką wykonaną z jabłek. I.D. Roomzz, bo taką nazwę będzie nosił nowy model Volkswagena, w tym tygodniu został zaprezentowany w Szanghaju, a do sprzedaży trafi w 2021 roku.

AppleSkin, czyli skóra z jabłek jest częściowo wytwarzana z odpadów jabłek, takich jak ogryzki i skórka owoców. Volkswagen określa ją jako surowiec odnawialny.

Volkswagen ID. ROOMZZ

„Apple Peel Skin to innowacyjny i wysoce zrównoważony materiał hybrydowy (skóra wegańska) wyprodukowany we Włoszech, który integruje organiczne skórki jabłek w materiale, dzięki czemu jest ekologiczną alternatywą dla tych, którzy dbają o środowisko i zwierzęta” – tłumaczy na swojej stronie internetowej twórca AppleSkin i właściciel firmy Apple Nine Alliance.

Skóra Apple Peel jest pierwszym certyfikowanym materiałem uznanym przez ekskluzywną europejską jednostkę certyfikującą VeganOk za etyczny produkt wegański.

Skórka z jabłek stanowi więc doskonały wybór dla tych, którzy myślą o środowisku i szukają zdrowszego stylu życia.

Volkswagen ID. ROOMZZ

Co więcej, aby być w jeszcze lepszej relacji ze środowiskiem, na wewnętrznej stronie drzwi Volkswagena zamontowano panele systemu „ID. Light”, w których zastosowano nowy rodzaj forniru, a system aktywnych filtrów „CleanAir” sprawi, że powietrze w środku samochodu będzie lepszej jakości.

Volkswagen ID. ROOMZZ

Volkswagen nie jest pierwszą firmą samochodową, która przejdzie na innowacyjne wnętrza oparte na roślinach.

Volvo zamierza zadebiutować pojazdem elektrycznym Polestar 2 z wegańskim wnętrzem już w 2020 roku. Podobnie Audi, które opracowało samochód sportowy E-tron GT we współpracy z Porsche i postawiło na wegańskie wnętrze wykonane głównie z włókien z recyklingu oraz dywaniki wykonane z rekonstrukcji sieci rybackich.

Tekst: Marta Mankiewicz

MOTO