Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

Porsche robi to dobrze! Wprowadza samochody zabytkowe i youngtimery do cyfrowego świata

Posiadacze klasycznych modeli Porsche mogą teraz wyposażyć swoje samochody w urządzenia z nowoczesnym systemem multimedialnym z dotykowym ekranem, nawigacją czy Apple CarPlay. Oferują one współczesne funkcje, a przy tym harmonijnie komponują się z deską rozdzielczą aut Porsche sprzed lat.
.get_the_title().

Już kilka lat temu marka ze Stuttgartu pomyślała o wygodzie użytkowania klasycznych 911-stek, oferując do nich system informacyjno-rozrywkowy Porsche Classic Communication Management. Akcesorium cieszyło się dużym zainteresowaniem, więc Porsche wzbogaciło je o nowe funkcje. Urządzenia idealnie pasują w miejsce oryginalnie montowanych radioodbiorników i wyglądają jak z poprzedniej epoki – do obsługi służą dwa pokrętła, sześć przycisków i dotykowy wyświetlacz o przekątnej 3,5 cala. Moduł taki można zainstalować zarówno do pierwszych modeli 911 z lat 60., jak również do tych z lat 90.

Jedyne, czego brakuje klasycznym Porsche, to system oferujący najnowocześniejsze technologie cyfrowe. Teraz nie stanowi to już problemu!

Modele z lat 90., jak na przykład 911 generacji 996 czy Boxster z serii 986, fabrycznie wyposażone były w urządzenia w formacie 2 DIN. Specjalnie do nich oddział Porsche Classic opracował moduł z 7-calowym ekranem dotykowym, który nazwany został Porsche Classic Communication Management Plus. Stylistyka samego urządzenia nawiązuje do sąsiednich elementów deski rozdzielczej, takich jak otwory wentylacyjne i przełączniki. Wygląda jak z lat dziewięćdziesiątych, a oferuje wszystkie najpotrzebniejsze funkcje cyfrowe. Przejrzysty interface sprawia, że obsługa jest bardzo intuicyjna. PCCM Plus oferuje interfejs Apple CarPlay i Android Auto.

Multimedia można odtwarzać ze smartofona, portów USB i AUX, przez Bluetooth czy z karty SD.

Nowy system PCCM wraz z mapami to koszt około 1400 euro, a PCCM Plus – około 1600 euro. Warto dodać, że oddział Porsche Classic nie tylko projektuje nowe systemy multimedialne, ułatwiając w ten sposób korzystanie z samochodów zabytkowych i youngtimerów. Przeprowadza też fabryczne renowacje aut, służy literaturą techniczną i wprowadza do oferty części wycofane z produkcji. W ten sposób dba o konserwacje i utrzymanie wartości klasycznych pojazdów z Zuffenhausen. Porsche, robicie to dobrze!

Tekst: Krystian Kaleta
Zdjęcia: Porsche

MOTO