Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

Rolls-Royce zmienia logo i barwy. Nowa identyfikacja wizualna ma odmłodzić wizerunek marki

Manufaktura tworząca najbardziej luksusowe samochody na świecie przechodzi przemianę w wiodący Dom Luksusu oferujący dopracowane z mistrzowską precyzją rękodzieła.
.get_the_title().

W ostatnich latach Rolls-Royce przeszedł zmiany w szybszym tempie niż klimat. Portfolio marki rozszerzyło się do aż pięciu modeli. W odpowiedzi na potrzeby odbiorców życzących sobie nieco agresywnego stylu zdecydowano się też na wprowadzenie do oferty wersji Black Badge. Okazało się, że klientela marki się odmłodziła – teraz średnia wieku przeciętnego nabywcy wynosi zaledwie 43 lata. Nowa identyfikacja wizualna musiała połączyć wieloletnie dziedzictwo i nowoczesność. Trafić w gusta nowej grupy demograficznej, przy jednoczesnym poszanowaniu upodobań lojalnych klientów. Wizerunkiem Rolls-Royce’a zajęło się studio projektowe Pentagram, które spojrzało na markę szerzej niż tylko z perspektywy branży motoryzacyjnej. Rolls-Royce to szanowana na całym świecie manufaktura produktów luksusowych i pewien wytworny styl życia, którego symbolem jest rzeźba Silver Lady.

Spirit of Ecstasy od 1911 roku uświetnia maski samochodów Rolls-Royce i jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych symboli świata. Uosabia piękno, luksus, styl i doskonałość.

Oryginalna figurka została wyrzeźbiona przez brytyjskiego artystę Charlesa Sykesa. Ma postać pochylonej kobiety z wyciągniętymi do tyłu ramionami, które dzięki falującej tkaninie przypominają skrzydła. W hołdzie dla historycznej statuetki Chris Mitchel stworzył jej dwuwymiarową ilustrację. Zmienił jednak stronę jej pochylenia z lewej na prawą, co ma symbolizować odważne patrzenie w przyszłość.

Wybierając paletę kolorów dla nowej tożsamości marki, zespół projektowy wykorzystał odcienie fioletu oraz różowego złota. Przy wyborze nowego kroju pisma inspirowano się typografią Rolls Royce’a z lat 30. XX wieku, gdy królował styl art déco. Powiększono rozmiar liter w słowach Rolls-Royce, a zmniejszono Motor Cars, aby podkreślić ważną rolę marki poza branżą motoryzacyjną.

Logotyp z podwójnym „R” pozostał niezmieniony. Odznaka ta będzie zdobiła wyłącznie dzieła wytwarzane w Domu Rolls-Royce’a w Goodwood.

Zmiana wizerunku Rolls-Royce’a zacznie obowiązywać z początkiem kolejnego miesiąca, co zbiega się w czasie z światową premierą nowego Ghosta, którą zaplanowano na 1 września.

Tekst: Krystian Kaleta
Zdjęcia: Rolls-Royce

MOTO