Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

Volkswagen za 2 lata dogoni Teslę – „nasze auta będą o połowę tańsze”

"W 2020 roku będziemy oferowali elektryczne samochody na poziomie technologicznym Tesli, ale o połowę tańsze!" – takie słowa padły z ust prezesa Volkswagena, Herberta Diessa. To odważna deklaracja, a czasu na jej realizację nie jest aż tak wiele.

.get_the_title().

Jeśli rozważacie zakup Tesli, w tym momencie powinniście jeszcze raz przemyśleć swoją decyzję. Komunikat prezesa oznacza, że konkurencja Tesli, którą szykuje grupa VAG, będzie kosztować między 100 a 150 tys. zł w przypadku najtańszych modeli i 200-300 tys. zł w przypadku modeli z górnej półki.

Oczywiście ciężko czekać na samochody, którymi jeszcze nikt się nie przejechał, a tym bardziej nie widział, jednak z drugiej strony, czy pamiętacie, jak wystartowała kampania sprzedażowa Tesli Model 3?

W przeciągu kilku miesięcy potencjalni klienci wpłacili zaliczki po 5 tys. dolarów każdy, tworząc kolejkę, którą Tesla będzie obsługiwać przez wiele lat. Znaczna większość złożyła zamówienie na samochód, zanim go w ogóle zobaczyła i poznała jego pełne możliwości. Volkswagen prosi jedynie o cierpliwość.

Dr. Herbert Diess, Chairman of the Board of Management of Volkswagen Aktiengesellschaft, speaks at the groundbreaking ceremony of the SAIC VOLKSWAGEN factory in Anting.

Przedstawiciele VW Group poinformowali w ostatnim czasie, że chiński oddział koncernu buduje pierwszą fabrykę z myślą o produkcji wyłącznie samochodów elektrycznych na platformie MEB. Niemiecki koncern będzie docelowo oferował modele na dwóch platformach, z czego MEB to ta bardziej budżetowa, a PPE została stworzona przez Audi i Porsche.

Będzie to druga fabryka po zakładach w Zwickau w Niemczech, która zacznie produkować e-samochody.

Produkcja ruszy najpóźniej w 2020 roku. Pierwszym modelem, który ma zostać tam wyprodukowany będzie elektryczny SUV marki Volkswagen.

Poniżej prezentujemy krótką listę potencjalnych modeli z grupy. które pozytywnie mogą zaskakiwać ceną:

VW ID. Neo – najtańsza i nieco mniejsza alternatywa dla Tesla Model 3
Porsche Taycan – bezpośrednia konkurencja Tesli Model S
Audi e-tron Quattro – mniejsze i tańsze zastępstwo Tesli Model X
Skoda Vision E – zbliżona wymiarowo, tańsza konkurencja dla Tesli Model Y

Nowa fabryka w Anting odpowiadać będzie wizji Volkswagen Group w zakresie produkcji pod hasłem „Industry 4.0”, która zapewnia wyższy stopień automatyzacji oraz większą wydajność i zdolność produkcyjną. Przy pełnych obrotach z taśmy montażowej ma zjeżdżać 300 tys. elektryków rocznie.

Tekst: PM

MOTO