Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

Badania sugerują, że Gen Z jest pokoleniem żądnym sukcesów. Dlaczego?

Naukowcy twierdzą, że osoby urodzone w latach 1997-2012 cenią sobie hedonizm i różne osiągnięcia bardziej niż inne grupy wiekowe.
.get_the_title().

Firma BCW zajmująca się doradztwem w zakresie komunikacji strategicznej przeprowadziła globalne badanie na przedstawicielach pokolenia Z, millenialsów oraz pokolenia X. Z raportu wynika, że aż 44 proc. osób z pokolenia Z uważa, że w życiu ważne jest odnoszenie sukcesów i dzielenie się nimi z innymi. Podobnie sądzi 37 proc. milenialsów i jedynie 23 proc. pokolenia X.

32 proc. przedstawicieli Gen Z twierdzi, że równie ważne jest dla nich bycie bogatym.

Badacze sądzą, że skupienie się młodego pokolenia na ambicjach, osiągnięciu osobistego sukcesu oraz pozycji społecznej jest w dużej mierze związane z social mediami. – Młodsze pokolenie dorasta w wysoce zdigitalizowanym świecie, w którym osiągnięcia rówieśników są transmitowane w mediach społecznościowych – mówi Taylor Saia, dyrektor ds. strategii w BCW. – Nic więc dziwnego, że Gen Z tak bardzo koncentruje się na realizacji swoich planów i osiągnięciu określonych celów.

młodzi korzystający z telefonów /creative christians, unsplash.com
fot. creative christians/unsplash.com

Dodatkowym aspektem motywującym mają być wyzwania ekonomiczne. Wielu przedstawicieli Gen Z dorasta w czasach ciągłego oszczędzania i szalejącej inflacji, co przekłada się na ich postrzeganie rzeczywistości. Skupiając się na samorozwoju, młodzi pragną w przyszłości uniknąć problemów finansowych.

Ale pokolenie Z stawia również na zabawę i korzystanie z życia.

43 proc. z nich stwierdziło, że ważne jest robienie rzeczy, które mogą sprawiać im przyjemność. Rozumieją ją bardzo szeroko – może to dotyczyć zarówno imprezowania do białego rana, jak i przebiegnięcia maratonu z przyjaciółmi.

Zdjęcie główne: Tim Mossholder/Unsplash.com
Tekst: OP

SPOŁECZEŃSTWO