Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

Najnowsze badania dowiodły, że studenci osiągają lepsze wyniki w nauce niż 10 lat temu

Czy spowoduje to obniżenie wartości ich dokonań naukowych?
.get_the_title().

Australijscy naukowcy wzięli pod lupę prawie 600 tys. indywidualnych ocen, które osoby studiujące na Uniwersytecie w Sydney uzyskały w latach 2011-2021. Analiza wykazała, że aktualne wyniki studentów ze 127 różnych kierunków są znacznie wyższe niż dekadę temu. Liczba wyróżnień naukowych przyznawanych studentom wzrosła aż o 234 proc.

Zaskakujące wyniki badania umocniły naukowców w przekonaniu, że w Australii występuje tzw. inflacja ocen.

Problem ten był już podnoszony w ostatnich latach głównie z powodu przejścia z nauki stacjonarnej na zdalną, która zmieniła sposób oceniania w szkołach i spowodowała gwałtowny wzrost liczby kandydatów ubiegających się o przyjęcie na studia.

studentka/fot. Godisable Jacob, pexels.com
fot. Godisable Jacob/ pexels.com

Badacze twierdzą, że zwiększone zainteresowanie uzyskaniem stopnia naukowego miało doprowadzić do wywarcia presji na studentach, aby osiągali lepsze wyniki niż ich koledzy, którzy stanowią potencjalną konkurencję na rynku pracy. O powody inflacji ocen zapytano także wykładowców akademickich.

Wygląda na to, że pracownicy uniwersytetu mogą oceniać studentów wyżej, bo chcą uniknąć konfliktów i troszczą się o własną karierę zawodową.

Rzecznik Uniwersytetu w Sydney uznał badanie za niemiarodajne, twierdząc, że nie da się porównać wyników z 2011 roku z tymi, które studenci osiągali w 2021, bo w 2012 wprowadzono znaczące zmiany w modelu oceniania.

Zdjęcie główne: Pixabay/Pexels.com
Tekst: OP

SPOŁECZEŃSTWO