Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

Wielka Brytania zakazuje reklam chirurgii kosmetycznej skierowanych do osób poniżej 18 roku życia

Zakaz będzie obejmować reklamy w mediach społecznościowych i dotyczyć będzie wszystkich treści, które generować mogą u nastolatków chęć zmiany wyglądu za pomocą zabiegów.
.get_the_title().

Według nowych zasad kliniki chirurgii kosmetycznej mają zakaz kierowania reklam takich usług jak powiększanie piersi, modelowanie nosa czy liposukcja do osób poniżej 18 roku życia. Zakaz dotyczy wszystkich mediów społecznościowych, billboardów, plakatów, gazet, czasopism i radia, jak również influencerów.

Zmiany wejdą w życie w maju 2022 roku i są wynikiem konsultacji przeprowadzonych przez brytyjską organizację Committee for Advertising Practice (Cap), która tworzy obowiązujące wszystkich brytyjskich reklamodawców zasady.

Impulsem do rozpoczęcia konsultacji były niepokojące doniesienia na temat tego, jak źle na zdrowie psychiczne młodych ludzi mogą oddziaływać reklamy. Specjaliści z National Health Service zwrócili w tym kontekście szczególną uwagę na wszechobecną wśród nastolatków ogromną presję wpasowania się w wyidealizowany model wyglądu.

Zdjęcie: Atikah Akhtar / Unsplash

Chociaż wykonywanie zabiegów kosmetycznych u osób poniżej 18 roku życia jest w Wielkiej Brytanii nielegalne, do tej pory nie było żadnych ograniczeń dotyczących reklamowania takich usług. Restrykcjom podlegają natomiast reklamy alkoholu, niezdrowego jedzenia czy hazardu.

Ze względu na nieodłączne ryzyko związane z usługami chirurgii kosmetycznej oraz potencjalną atrakcyjność tych usług wśród młodych ludzi zmagających się z problemami dotyczącymi pewności siebie ważne jest, abyśmy w kwestii reklamy tych usług wprowadzili odpowiednie ograniczenia – powiedział Shahriar Coupal, dyrektor Cap. – Nowe zasady zapewnią, że reklamy nie będą mogły być kierowane do osób poniżej 18 roku życia, a tam, gdzie dzieci i młodzież je zobaczą, nasze surowe zasady zapewniać będą, że reklamy nie będą mogły wprowadzać w błąd lub w inny sposób wykorzystywać słabości odbiorców.

Zakaz nie będzie miał wpływu na reklamy kosmetyków.

Brytyjski rynek reklamowy wymaga jednak od influencerów informowania, kiedy za polecanie w mediach społecznościowych kosmetyków dostają pieniądze. Zakazane są również reklamy z udziałem niezdrowo chudych modelek.

Zdjęcie główne: Wind Ira / Unsplash
Tekst: AD

SPOŁECZEŃSTWO