Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

Awaria multimediów na Facebooku obnaża zasady działania algorytmu

Udało się tobie zrobić świetne selfie? Super! Dla Facebooka to jednak tylko „zdjęcie zawierające jedną osobę”.
.get_the_title().

Komplikacje z wyświetlaniem zdjęć na Facebooku i Instagramie doprowadziły do lawiny negatywnych komentarzy. Przez kilka godzin sfrustrowani użytkownicy nie mogli pochwalić się swoimi kotami, stylizacjami ani obiadami. Najboleśniejsze konsekwencje dotknęły influencerów, którzy nie byli w stanie meldować się z trwającego Open’era. Jak to zazwyczaj bywa w internecie, problem został szybko przekuty w żart. W efekcie pojawiło się wiele memów, a marki rywalizowały ze sobą o tytuł mistrza real-time marketingu. Pozytywnych rezultatów było jeszcze więcej.

Dzięki awarii użytkownicy dowiedzieli się, w jaki sposób Facebook i Instagram oznaczają udostępniane fotografie.

Okazało się, że algorytm kategoryzuje publikacje w oparciu o najważniejsze elementy kreacji. Tym samym zdjęcie przedstawiające dwoje przyjaciół na spacerze w lesie będzie opisane przy użyciu sformułowania: „Zdjęcie może zawierać dwie osoby, drzewa”.

Selfie mężczyzny z bujnym zarostem zostanie sprowadzone do prostego: „Zdjęcie może zawierać jedną osobę, brodę”.

Facebook Screenshot / Zdjęcie: The Verge

Tak wygląda świat z perspektywy maszyny. Sytuacja jest o tyle komiczna, że chłodne komentarze robota zdają się być niezamierzoną satyrą na niektóre naciągane i nienaturalne kadry z wystylizowanego życia influencerów.

 

Źródło: The Verge

Autor: JN

SURPRISE