Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

Instagram zatrudni eksperta od memów

Idealna praca nie ist… A nie, zaraz. Instagram, po usunięciu z platformy pod koniec lipca ponad stu kont ze śmiesznymi obrazkami, wyrusza na poszukiwania „tego jedynego” – specjalisty od memów.
.get_the_title().

Pod koniec lipca Instagram usunął około 150 kont publikujących memy, które mogły pochwalić się potężną liczbą obserwatorów. Oburzyło to zarówno właścicieli profili, jak i ich fanów, którzy nie tylko zarzucili Instagram licznymi wiadomościami, ale też stworzyli w tej sprawie wiele petycji. Portal zareagował dość szybko, ogłaszając po tygodniu poszukiwania tzw. specjalisty od memów.

Oficjalna nazwa stanowiska to specjalista ds. strategii i współpracy.

Do zadań zatrudnionego będzie należała współpraca z cyfrowymi twórcami oraz opieka nad kontami publikującymi memy. Wiele z nich należy do innowacyjnych przedsiębiorstw prężnie działających w obszarze social mediów. Mowa o takich profilach jak Overheard LA, Comments by Celebs, The Shade Room czy Betches.

Podczas naszej pracy z twórcami i wydawcami zauważyliśmy, że konta z memami przyczyniły się stworzenia naprawdę silnej i wpływowej społeczności. To format używany powoli również przez tradycyjne firmy. Myślę, że jeśli spróbujemy poznać i zrozumieć tę społeczność, możemy się od niej dużo nauczyć, co może wpłynąć pozytywnie również na rozwój tradycyjnych przedsiębiorstw – powiedziała portalowi „The Atlantic” rzeczniczka prasowa Instagrama, Lila King.

Ze statystyki przekazanej magazynowi „The Atlantic” przez Instagram wynika, że posty z memami są udostępniane w serwisie nawet siedem razy częściej od tych niememicznych.

Dla wielu młodych ludzi jest to skuteczny sposób na przyswajanie informacji, często o wiele bardziej przystępny niż wiadomości. Memy są one także źródłem dochodu dla właścicieli zbierających je stron.

Tekst: Paula Kierzek
Zdjęcie główne: instagram.com/pjzny.memes/

SURPRISE