Jak Polacy imprezują na domówkach? Badanie Glovo odkrywa ciekawe fakty

Okazuje się, że niezależnie od preferencji smakowych i muzycznych imprezowanie na domówkach jest integralną częścią naszej kultury i najpopularniejszym sposobem spędzania czasu z bliskimi i przyjaciółmi. Około 85 proc. respondentów zadeklarowało, że alkohol jest nieodłącznym elementem ich imprezowych doświadczeń. Najczęściej wybierane trunki to piwo (45 proc.), wódka (30 proc.) oraz różnego rodzaju drinki (25 proc.). Polacy lubią też eksperymentować i często przygotowują własne koktajle.

Polacy są również mistrzami w kwestii jedzenia na domówkach. Około 70 proc. ankietowanych przyznało, że na imprezach w domu zawsze znajduje się szeroki wybór przekąsek i dań. Najpopularniejsze przekąski to chipsy, nachosy, sałatki, kanapki, a także różnego rodzaju finger foods, takie jak kawałki pizzy czy kurczak w panierce.
Warto również zauważyć, że Polacy przywiązują dużą wagę do atmosfery na domówkach. Większość respondentów (ponad 80 proc.) deklarowała, że muzyka jest nieodłącznym elementem ich imprez. Najczęściej wybieranymi gatunkami muzycznymi są muzyka pop, rock, dance i hip-hop. Nie brakuje również fanów muzyki elektronicznej, która często towarzyszy imprezom tanecznym.
Badanie Glovo ujawniło również ciekawe informacje dotyczące czasu trwania domówek.
Około 60 proc. badanych deklarowało, że ich imprezy zazwyczaj trwają od wieczora do późnych godzin nocnych, a niektóre nawet do świtu. Polacy uwielbiają długie i pełne energii imprezy, na których mogą spotkać się z przyjaciółmi, tańczyć i świetnie się bawić.

W przypadku 'braków’ coraz częściej też korzystamy z aplikacji zakupowych, w tym m.in. Glovo i tutaj też dowiadujemy się kilku ciekawych rzeczy o przebiegu typowej polskiej domówki. Okazuje się, że najczęściej zamawianym produktem był… lód w kostkach. Glovo dostarczyło w ten sposób 10 ton lodu, a średni czas oczekiwania na dostawcę to tylko 25 minut. Za zamówienie płaci najczęściej gospodarz albo zrzucają się wszyscy – odpowiednio 40 proc. i 39 proc. Da się zauważyć, że im starsze osoby badane, tym częściej za zamówione na imprezę jedzenie płaci gospodarz – od 19 proc. w grupie 18-24 lata, po 66 proc. wśród osób powyżej 65 roku życia.
Źródło: materiały prasowe