Krem na oparzenia papierosem na targach ślubnych? To „The Broken Bride Registry” – kampania przeciw przemocy domowej

Dzień ślubu powinien być startem nowej, cudownej drogi z ukochanym. Niestety dla wielu panien młodych to początek horroru lub jego eskalacja. Kanadyjska kampania „The Broken Bride Registry” zwraca uwagę na ten problem.
.get_the_title().

Ofiary przemocy domowej nie zawsze chcą się przyznać do tego, co dzieje się pod ich dachem. Ze wstydu, ze strachu, z powodu braku wiary w możliwość odmiany swojego losu.

Dlatego też statystyki podsumowujące skalę problemu – choć zatrważające – i tak mogą nie odzwierciedlać rzeczywistości.

Wystarczy jednak wspomnieć, że Kanadyjczycy zapytani o to, czy znają przynajmniej jedną kobietę, która doświadcza przemocy fizycznej, psychicznej lub seksualnej ze strony swojego partnera, w 67 proc. odpowiadają, że tak.

Pomysłodawcy kampanii „The Broken Bride Registry” postanowili podnieść świadomość tego problemu. Przygotowali niecodzienną akcję. Podczas targów ślubnych w Toronto stworzyli stoisko z ofertą przedmiotów, jakie mogłyby się przydać każdej przyszłej mężatce, którą spotkałby dramat przemocy domowej ze strony partnera.

Na “niezbędnik” nieszczęśliwej panny młodej składają się takie przedmioty jak krem na oparzenia papierosem, okulary przeciwsłoneczne na okoliczność przepłakanej nocy, bandaże na skutki wybuchów zazdrości partnera.

Jest również temblak o nazwie „Nie pyskuj”, niemożliwy do namierzenia telefon komórkowy ratujący przed wieczną obserwacją i kontrolą oraz batonik proteinowy na wypadek zakazu lub braku możliwości swobodnego skorzystania z lodówki.

Koło tych rzeczy nie da się przejść obojętnie.

A najgorsze jest to, że za każdym z nim kryje się prawdziwa historia konkretnej kobiety.

Skanując kod danego przedmiotu, można było obejrzeć wideo lub przeczytać tekst z autentycznym wyznaniem ofiary przemocy, które było inspiracją do powstania każdego eksponatu. Obecnie wszystkie z te chwytające za serce, przerażające historie można znaleźć na stronie akcji BrokenBride.ca

Za tą kampanią stoi kanadyjska agencja Union. Akcja „The Borken Bride Registry” zachęca do finansowanego wsparcia The Interval House. To najstarsze (założone w 1973 roku) centrum w Kanadzie niosące pomoc kobietom, które doświadczyły przemocy domowej ze strony swojego partnera. Ofiary i ich dzieci mogą znaleźć w centrum tymczasowy dom.

The Interval House udziela im pomocy psychologicznej i prawnej, pomaga znaleźć pracę, ale też organizuje wyjścia do muzeum czy centrów kultury.

Centrum można wesprzeć finansowo na jego stronie. Dodatkowo kampania społeczna zachęca panny młody do umieszczenia The Interval House na swoich “bridal registry”, czyli popularnych w Kanadzie listach prezentów, które nowożeńcy tworzą online i wysyłają swoim gościom.

Tym samym w ramach podarunku dla młodej pary goście będą mogli przekazać datek na ten szczytny cel, a przy okazji dowiedzieć się czegoś więcej o całej akcji.

Ta kampania społeczna to przykład bardzo sensownych i potrzebnych działań, przygotowanych w przemyślany i kreatywny sposób. Brawo!

Źródło zdjęć: The Broken Bride Registry
Tekst: Kinga Dembińska

SURPRISE