Linie lotnicze Virgin Australia oferują programy medytacyjne i specjalną opiekę pasażerom panicznie bojącym się latać

Jedni lecą zająć miejsce przy oknie, inni gdyby mieli wybór, woleliby przejść dystans tych kilku tysięcy kilometrów na piechotę – tak bardzo boją się wsiąść na pokład samolotu. Tej drugiej grupie Virgin Australia postanowiła zapewnić wsparcie podczas lotu, które powinno nieco ukoić ich nerwy.
.get_the_title().

Mdłości, ból brzucha, zawroty głowy, nadmierne pocenie, suchość w ustach, a przede wszystkim palpitacje serca i ból w klatce piersiowej – to tylko niektóre z objawów, które towarzyszą podniebnym podróżom wszystkim tym, którzy odczuwają lęk przed lataniem.

Badania Instytutu Opinii Publicznej pokazują, że problem ten dotyka aż 30 proc. społeczeństwa.

50 proc. deklaruje, że nie czuje się jakoś szczególnie fajnie i komfortowo te 10 tysięcy kilometrów nad ziemią. Pasażerowie z aerofobią zdani są zazwyczaj sami na siebie i przeżywają wewnętrzny horror, który koją kolejnym drinkiem czy tabletkami uspakajającymi. W ekstremalnych wypadkach rezygnują z lotów, nawet jeśli wiąże się to z koniecznością zmiany pracy czy zakończenia związku na odległość.

Źródło: Gerrie van der Walt/Unsplash

Linia lotnicza Virgin Australia postanowiła spróbować pomóc swoim klientom w tej ciężkiej sytuacji.

Firma rozpoczęła współpracę z Smiling Mind – organizacją non-profit, której celem jest szerzenie idei mindfulness.

Smiling Mind oferuje programy medytacji opracowane przez psychologów i edukatorów specjalizujących się w temacie mindfulness. Programy te dostępne są zarówno online, jak i przez odpowiednie aplikacje, dzięki czemu Virgin Airline może je udostępniać pasażerom na pokładzie swoich samolotów. Osoby bojące się latać często starają się skupić uwagę na oglądaniu filmu lub uciekają w świat ulubionej muzyki. Jednak to nie zawsze wystarcza, żeby ukoić nerwy.

Specjalnie przygotowane przewodniki medytacji i systemy pozwalające na bezproblemowe korzystanie z nich mają szansę okazać się skuteczniejszą metodą w walce ze stresem.

Źródło: Joy Tyson/Unsplash

To nie jedyne udogodnienie dla osób nienawidzących podróży samolotem. Virgin Australia wdrożyło też nowy system komunikacji z pasażerami, pozwalający tym, którzy boją się latać na kontakt w tej sprawie z linią lotniczą jeszcze przed wylotem. Dzięki temu obsługa pasażerska może udzielić kilku cennych wskazówek. Co więcej – takie osoby będą miały zapewnioną specjalną obsługę na pokładzie, gdzie zostanie poświęcona im szczególna uwaga i czas.

Jest to o tyle ważne, że niepokój często jest odczuwany na wiele tygodni przed lotem.

Specjalne programy od Smiling Mind mają być też dostępne dla stewardes i stewardów w ich czasie wolnym – jeśli tylko będą mieli ochotę skorzystać z tej opcji. „Wprowadzenie technik mindfulness do codziennego życia jest tak samo ważne jak zdrowe odżywianie się czy regularne ćwiczenia” – mówi właściciel linii, Richard Bronson – „Jestem niezwykle podekscytowany faktem, że Virgin Australia będzie szerzyć tę ideę wśród pracowników i na pokładach swoich samolotów”.

Chętnie przekonalibyśmy się, na ile te nowe rozwiązania okażą się skuteczne. Mamy także nadzieję, że więcej linii wdroży tego typu pomysły. Obawiamy się jednak, że w wypadku tych tańszych lepiej zabrać ze sobą na pokład ukochanego misia dla podtrzymania nas na duchu 😉

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Walking into Wednesday like… ✈️ Photo by @reneeemily__ #virginaustralia #cabincrew

Post udostępniony przez Virgin Australia (@virginaustralia)

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Taking a moment to reflect before take-off. Beautiful photo by @timbowrey26. #virginaustralia #avgeek #boeing #b737

Post udostępniony przez Virgin Australia (@virginaustralia)

Tekst: Kinga Dembińska

SURPRISE