Nareszcie. Centrum Warszawy się zazieleni! Zobaczcie wizualizacje Marszałkowskiej
![Nareszcie. Centrum Warszawy się zazieleni! Zobaczcie wizualizacje Marszałkowskiej .get_the_title().](https://www.f5.pl/wp-content/uploads/2018/04/moder.jpg)
Centrum Warszawy nie będzie już straszyć wszechobecnym betonem? Mieszkańcy stolicy od dawna narzekają na niewystarczającą ilość terenów zielonych w ich mieście – szczególnie w centrum. Ze względu na te głosy warszawscy urzędnicy stworzyli wstępną koncepcję, która wprowadziłaby zmiany w tym zakresie.
Na wizualizacjach przygotowanych przez biuro projektowe RS Architektura widzimy, że jak wyglądałyby „zazielenione” centralne punkty miasta – a dokładnie odcinek ulicy Marszałkowskiej od placu Bankowego do placu Unii Lubelskiej.
Na tym terenie ma być zasadzone około 900 drzew. Zmiany będą także dotyczyć rozkładu ruchu na tym odcinku.
![](https://www.fpiec.pl/wp-content/uploads/2018/04/5ad9ed827e697_osize933x0q70hb9a823.jpg)
– Zmiany będziemy mogli obserwować już w ciągu najbliższych miesięcy – w postaci pierwszych nasadzeń. Pozostałe elementy projektu będą wdrażane w ciągu następnych kilku lat – mówi Mariusz Burkacki z Zarządu Zieleni m.st. Warszawy na łamach Metrowarszawa.gazeta.pl.
![](https://www.fpiec.pl/wp-content/uploads/2018/04/5ad9ed849605a_osize933x0q70h895e66.jpg)
Nowe drzewa i zielone tereny pojawią się obok pomnika Juliusza Słowackiego na placu Bankowym. Dodatkowo jest planowane zlikwidowanie tamtejszego parkingu i zorganizowanie jednego, zbiorczego przystanku dla autobusów jeżdżących w stronę centrum. Drzewa pojawią się też w ciągu torowiska na ulicy Królewskiej i między placem Żelaznej Bramy a Ogrodem Saskim, gdzie powstanie też przejście dla pieszych.
Na odcinku Królewska–Pl. Konstytucji zakłada się zwężenie jezdni do 2 pasów ruchu w każdą stronę.
– „Odzyskując” przestrzeń w pasie chodnika, jesteśmy w stanie wprowadzić podwójne szpalery drzew po obu stronach ulicy, wyznaczyć między nimi przestrzeń na poprowadzenie dwukierunkowej drogi rowerowej, oraz zieleni niskiej odgraniczającej tę drogę od ciągów pieszych oraz jezdni i zaprojektować parklety w otoczeniu zieleni – wyjaśnia Zuzanna Banaś z pracowni RS Architektura.
![](https://www.fpiec.pl/wp-content/uploads/2018/04/5ad9ed83cb47f_osize933x0q70h45f9ce.jpg)
![](https://www.fpiec.pl/wp-content/uploads/2018/04/H69ktkqTURBXy82MDFkZDcwOTFiYWVmZWUzZjU4NmU2NWVlNTQwNDg0Zi5qcGVnkZUCzQJsAMLD.jpg)
![](https://www.fpiec.pl/wp-content/uploads/2018/04/5ad9ed85ae134_osize933x0q70he9d985.jpg)
![](https://www.fpiec.pl/wp-content/uploads/2018/04/5ad9eee97c866_osize933x0q70h6ce231.jpg)
![](https://www.fpiec.pl/wp-content/uploads/2018/04/5ad9ee8f2882d_osize933x0q70h92e300.jpg)
![](https://www.fpiec.pl/wp-content/uploads/2018/04/5ad9ee8ea493d_osize933x0q70h7485ea.jpg)
![](https://www.fpiec.pl/wp-content/uploads/2018/04/5ad9ee8e1dc2f_osize933x0q70hae7964.jpg)
Źródło: warszawanaszemiasto.pl
Tekst: AO