Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

Netflix numerem jeden, jeżeli chodzi o oglądanie telewizji wśród Millenialsów

Bije na głowę kablówkę i YouTube.
.get_the_title().

Netflix już na stałe wpisał się w kanon współczesnej popkultury. Popularny serwis streamingowy zza oceanu znalazł się nawet w slangowym słowniku naszej generacji, która ukuła powiedzenie „Netflix and chill”. Nie dziwi zatem fakt, że Netflix stał się wśród Millenialsów najpopularniejszym sposobem na oglądanie telewizji, wyprzedzając pod względem oglądalności klasyczną kablówkę, YouTube oraz inne serwisy wymagające subskrypcji.

Potwierdzają to wyniki badań, przeprowadzonych przez amerykańską firmę Cowen & Co. Przeanalizowano odpowiedzi z 2,5 tys. ankiet, w których respondenci mieli odpowiedzieć na pytanie: „Z jakiej platformy korzystasz, oglądając treści wideo w telewizji?”.

Netflix był najczęściej wskazywaną opcją i uplasował się na pierwszym miejscu z wynikiem 27 proc.

Za nim znalazła się kablówka (20 proc.), telewizja publiczna (18 proc.) oraz YouTube (11 proc.).

Źródło: Crux Now

Dominację Netflixa widać zwłaszcza wśród młodych osób w wieku od 18 do 34 lat. Wśród nich aż 40 proc. ankietowanych wskazało serwis streamingowy Netflix jako pierwszą opcję na oglądanie telewizji.

Netflix przegrywa tylko w tych gospodarstwach domowych, w których już od dłuższego czasu opłacany jest abonament za telewizję kablową. Jednak nawet w tych domach zajmuje wysokie drugie miejsce.

Eksperci z Cowen & Co przewidują, że popularność Netflixa będzie w najbliższych latach miarowo wzrastać. Ilość użytkowników będzie silnie powiązana z ofertą serwisu streamingowego, zwłaszcza w odniesieniu do oryginalnych filmów, seriali i programów.

Netflix nie przestaje inwestować w autorskie produkcje – w 2018 wyda na ich realizację aż 13 miliardów dolarów! W tym roku wypuścił między innymi drugi sezon hitu „Trzynaście powodów” oraz kolejny sezon serialu „Dope”. Coraz większą popularność zyskują też sobie regionalne produkcje, na przykład niemiecki serial „Dark”. W tym roku rozpoczęły się także zdjęcia do pierwszego polskiego serialu sygnowanego marką Netflixa – „1983”.

Obecnie Netflix w skali światowej ma 125 milionów abonentów. Eksperci przewidują, że za 10 lat liczba ta wzrośnie do 255 milionów.

Źródło: mobiRANK.pl

Źródło: Variety

SURPRISE