Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

Sprzedaż druku jeszcze nigdy nie była tak niska jak teraz. Związek Kontroli Dystrybucji Prasy opublikował raport

Liczby nie kłamią – spadek czytelnictwa magazynów drukowanych dla kobiet pogłębia się coraz bardziej. Czy to początek końca znanych od dawna tytułów i zapowiedź tego, że już za kilka lat trudno będzie dostać drukowane pisma?
.get_the_title().

Spadek zainteresowania magazynami drukowanymi znacząco postępuje od kilku lat, w efekcie czego redakcje zmuszone są ciąć etaty, a wydawnictwa – wycofywać z rynku swoje magazyny. Niedawno wydawnictwo Marquard Media Polska zdecydowało się zamknąć swoje magazyny „Shape” oraz „Hot Moda”. Wciąż rosnąca popularność mediów cyfrowych skutecznie wypiera znane do tej pory źródła informacji, przenosząc większość obszarów ludzkiego życia do sieci.

Obecnie czytelnicy są zdecydowanie bardziej nastawieni na szybkie oraz darmowe informacje, stawiając tym samym na korzystanie z treści online.

Nietrudno zauważyć, że większość tytułów posiada prężnie rozwinięte portale internetowe oraz kładzie duży nacisk na swoje portale społecznościowe. „Wirtualne Media” alarmują o potężnych spadkach na rynku prasy drukowanej. Na podstawie danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, portal przedstawił ranking najlepiej sprzedających się magazynów dla kobiet w pierwszym półroczu 2019.

wirtualnemedia

Lider zestawienia, „Twój Styl”, zanotował jednocześnie największy spadek w historii pierwszego półrocza – w porównaniu do ubiegłego roku sprzedaż magazynu zmniejszyła się o niemal 17 proc.

W pierwszym półroczu 2019 roku wyniosła ona 129 566 egzemplarzy. Tuż za „Twoim Stylem” plasuje się magazyn „Zwierciadło” ze sprzedażą rzędu 80 197 egz. – zaliczając z kolei wzrost 13,69 proc. – drugi (po „Glamour”) największy w zestawieniu. Trzecie miejsce należy do magazynu „Avanti”, który z 0,45-procentowym spadkiem osiągnął sprzedaż 60 038 egzemplarzy. Jak wynika z zestawienia opracowanego przez „Wirtualne Media”, wszystkie miesięczniki (oprócz magazynów „Zwierciadło” i „Glamour”) zanotowały znaczne spadki w sprzedaży.

Tekst: PK
Zdjęcie główne: www.instagram.com/mood_passion/

SURPRISE