Angielskie biuro podróży informuje, jaki ślad węglowy generuje każda z oferowanych wycieczek

Pura Aventura, operator turystyczny z siedzibą w Brighton, oprócz planów podróży i cen, zaczął ostatnio dodawać do opisów swoich wycieczek kolejną istotną informację – całkowitą ilość dwutlenku węgla generowaną przez podróżującą osobę.
.get_the_title().

Z udostępnionych przez firmę informacji możemy dowiedzieć się na przykład, że w przypadku siedmiodniowej wycieczki do południowej Portugalii emisja dwutlenku węgla wyniesie 580 kg. Oprócz transparentności w kwestii śladu węglowego, Pura Aventura podejmuje również aktywne działania w celu zredukowania negatywnego wpływu, jaki branża wywiera na środowisko naturalne. Operator zapewnia bowiem, że rekompensuje ślad węglowy swoich klientów. – Za każdy kilometr przejechany drogą lądową, powietrzną i morską na wakacjach w Pura Aventura, równoważymy go o milę – czyli o 160 proc. emisji dwutlenku węgla z Twojej podróży – tłumaczy.

Zdjęcie: Jeshoots / Unsplash

Mierzenie i informowanie o wysokości emisji wygenerowanych podczas wakacji ma kluczowe znaczenie, aby pomóc nam zrozumieć, jaki wpływ na środowisko mają nasze podróże. Dzięki tym informacjom konsumenci mogą żądać zobaczenia, jakie działania są podejmowane, co daje im możliwość dokonywania bardziej przemyślanych wyborów dotyczących ich podróży – tłumaczy Thomas Power, dyrektor generalny i współzałożyciel Pura Aventura.

Pura Aventura posiada certyfikat B-Corp przyznawany firmom, które spełniają rygorystyczne standardy działań operacyjnych, odpowiedzialności oraz transparentności, przekładające się na społeczeństwo i środowisko naturalne.

Firma jest też jednym z niewielu biur podróży informujących o śladzie węglowym. Innym z nich jest Much Better Adventures, które zaczęło podawać informację o emisjach do wiadomości publicznej na początku tego roku. Dodatkowo dzieli się ono swoją metodologią, aby zachęcić resztę branży turystycznej do upowszechnienia praktyki.

Zdjęcie główne: Ivana Cajina / Unsplash
Tekst: AD

Preloader spinner
Print
Print Text
Zobacz więcej
Wybierz region
Facebook