Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

Brytyjski rząd chce płacić influencerom za ostrzeganie imigrantów, by nie przyjeżdżali do ich kraju

Na tę kampanię przeznaczono około 570 tys. funtów.
.get_the_title().

Według The Times Ministerstwo Spraw Wewnętrznych Wielkiej Brytanii planuje stworzyć specjalną kampanię na TikToku, współpracując z wpływowymi influencerami. Ich zadaniem będzie publikowanie filmów zniechęcających ludzi do nielegalnej migracji. Akcja w social mediach wystartuje już wiosną tego roku.

Kampania będzie skierowana głównie do mieszkańców Albanii, Iraku, Egiptu i Wietnamu. W przyszłości ma być poszerzona o Turcję i Indie.

Filmiki mają informować o wrogim środowisku, jakie czeka na imigrantów przybywających do Wielkiej Brytanii. Publikowane treści nie będą bezpośrednio oznaczane jako współprace z rządem.

influencer/fot. RDNE Stock project, pexels.com
fot. RDNE Stock project/pexels.com

Plan kampanii zdążył już wzbudzić kontrowersje. Ministerstwo postanowiło więc wytłumaczyć się z pomysłu. – Przemytnicy często wykorzystują social media do rozpowszechniania kłamstw i promowania swojej działalności przestępczej – skomentował rzecznik Ministerstwa Spraw Wewnętrznych Wielkiej Brytanii. – Dlatego ważne jest, abyśmy korzystali z tych samych platform w celu informowania migrantów o prawdzie na temat przekraczania kanału La Manche i przybywania do naszego kraju.

Działania, które podjęliśmy w zeszłym roku, ograniczyły liczbę przepraw o 36 proc. Nie przepraszamy więc za używanie kontrowersyjnych środków niezbędnych do ratowania ludzkiego życia – dodał przedstawiciel rządu.

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych zawarło już umowę z agencją marketingową Multicultural Marketing Consultancy, która pomoże w nawiązywaniu współprac z odpowiednimi influencerami.

Zdjęcie główne: Anna Shvets/Pexels.com
Tekst: OP

TU I TERAZ