Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

Piękny film Katarzyny Napiórkowskiej o depresji, dzięki któremu zrozumiesz

Jej krótkometrażowe filmy o zaburzeniach psychicznych podbiły serca ludzi na całym świecie. Sprawdźcie jej film do kampanii "Depresja. Rozumiesz – pomagasz".
.get_the_title().

Katarzyna Napiórkowska to mieszkanka Gdyni i absolwentka międzynarodowych stosunków gospodarczych Uniwersytetu Gdańskiego. Na co dzień zajmuje się fotografią i rozwojem swojej marki Midnight Clothing. Jest laureatką XVII edycji konkursu „Gdynia bez barier”, a jej krótkometrażowe filmy o zaburzeniach psychicznych podbiły serca ludzi na całym świecie. Ministerstwo Zdrowia zwróciło się do niej z propozycją współpracy przy promocji akcji społecznej „Depresja. Rozumiesz – pomagasz”. To był słuszny wybór. Kat Napiórkowska potrafi świetnie opowiadać o zaburzeniach, depresji, stanach lękowych. Jej filmy mają miliony na Youtubie wyświetleń i wielu młodym ludziom pozwalają odnaleźć siebie w postaci pokazywanej przez Napiórkowską.

„Depresja. Rozumiesz – pomagasz” to kampania społeczna, która ma na celu destygmatyzację osób chorujących na depresję, edukowanie w zakresie profilaktyki i szybkiego rozpoznawania symptomów oraz uświadomienie społeczeństwu tego, że jest to choroba uleczalna.

Depresja to choroba, którą się z powodzeniem leczy i z którą można wygrać walkę. Chcemy poprzez różne formy przekazu zwrócić uwagę publiczną na temat depresji, ale też na swoiste świadectwa wygranej walki z tą chorobą oraz pokazać gdzie można się zwrócić by otrzymać pomoc – powiedział Zbigniew J. Król, podsekretarz w Ministerstwie Zdrowia.

Film, o którym mowa wyróżnia się intymną narracją, kolorystyką charakterystyczną dla filmów Napiórkowskiej oraz fajnie przekazaną treścią, która była konsultowana z psychiatrą.

Kampanię wspierają także inne osoby mające wpływ na opinię społeczną, szczególnie w środowisku osób młodych. Jedną z tych osób jest youtuber Adam Wawrzyński, prowadzący swój kanał pod pseudonimem „Fanggotten”.

Projekt jest realizowany przez Fabrykę Komunikacji Społecznej na zlecenie Ministerstwa Zdrowia w ramach Programu Zapobiegania Depresji w Polsce na lata 2016-2020. Więcej informacji możemy znaleźć na stronie www.wyleczdepresje.pl.

Tekst: Karolina Kmita

TU I TERAZ