Glovo wspiera polskie restauracje. Jak to robi?

Glovo działa w Polsce od 3 lat, wspomagając małe i średnie biznesy. Platforma na bieżąco poszerza gamę rozwiązań, dzięki którym łatwiej z nią współpracować, poczynając od opcji dla właścicieli restauracji oraz przedsiębiorstw, a na ofertach dla kurierów kończąc. Kampanie i kompleksowe projekty firmy pomagają lepiej zrozumieć procesy sprzedaży internetowej oraz poznać sposoby na jej usprawnienie. Czym jeszcze wyróżnia się Glovo na tle konkurencji?
Dla 40 proc. aktualnych partnerów platformy aplikacja jest pierwszym doświadczeniem w digitalizacji i sprzedaży e-commerce. Głównym zamysłem Glovo jest wprowadzenie ponad 250 tys. małych, lokalnych firm w świat sprzedaży online przed końcem 2023 roku.
Lokalna restauracja /Charles Deluvio, unsplash.com

Glovo Local wspiera lokalsów

W listopadzie minionego roku Glovo przeprowadziło akcję ‘Wspieramy lokalsów’, która miała pomóc małym, lokalnym restauracjom wkraczającym w świat zamówień internetowych. Celem kampanii było zwiększenie liczby realizowanych zamówień poprzez dodatkową promocję w aplikacji i darmową dostawę dla użytkowników, a dzięki temu także zwiększenie przychodów i konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw, które stanowią ponad 90 proc. spośród 11 tys. partnerów aplikacji w Polsce. Akcja ‘Wspieramy lokalsów’ trwała 2 tygodnie i wzięło w niej udział ok. 300 restauracji z 13 polskich miast. Kampania przyniosła pozytywny efekt również w innych krajach, zwiększając liczbę zamówień średnio o 230 proc.

‘Wspieramy lokalsów’ nie była jedyną akcją platformy, której celem stała się pomoc w rozwoju mniejszych przedsiębiorstw w okresie spowolnienia gospodarczego. Firma wprowadziła również długofalową kampanię Glovo Local. Nowy program zaoferował restauracjom i sprzedawcom detalicznym zestaw narzędzi, który miał im pomóc w przeniesieniu działalności do internetu. Celem Glovo jest ciągłe stymulowanie rozwoju małych i średnich firm w sieci, ponieważ tylko 20 proc. sprzedawców na całym świecie jest w niej obecnych. Uruchomienie programu zbiegło się z ogłoszeniem wyników badania zleconego przez Glovo, z którego wynikło, że aż 80 proc. restauracji i sprzedawców obawia się o perspektywy dalszego rozwoju.

Jesteśmy świadomi roli, jaką odgrywamy w pomaganiu firmom w rozwoju, a dzięki Glovo Local stawiamy je na czele naszej strategii, podwajając wysiłki technologiczne i operacyjne, by dać im jeszcze lepsze rozwiązania. Program Glovo Local i wszystkie jego nowe możliwości zostały opracowane z myślą o jednym celu – pomocy firmom nie tylko w poradzeniu sobie z obecnymi zawirowaniami gospodarczymi, ale także w wyjściu z ‘trybu przetrwania’ i doprowadzeniu do ich rozkwitu – mówi Rodrigo Alier, dyrektor zarządzający w dziale Partnerzy i marki Glovo.

Jedną z lokalnych restauracji, która współpracuje z Glovo, jest REDNEK Pulled Pork & Beef Burgers w Gdańsku. Swojskie miejsce dla burgerożerców i miłośników zapiekanek oraz pulled porka prowadzi małżeństwo, które podzieliło się swoją historią na Instagramie platformy.(tutaj filmik z insta)

Glovo chce zapewnić mieszkańcom miast wszystko, czego potrzebują, w szybki i łatwy sposób.
Dostawca Glovo /Michael Starcie, unsplash.com

Glovo wspiera społeczną działalność oraz NGO

Użytkownicy aplikacji mogą również zamówić zakupy spożywcze z opcją dostawy nawet w 20 minut. Platforma dociera już do ponad 50 proc. mieszkańców Polski oraz 80 proc. mieszkańców polskich miast.

W ramach społecznej aktywności firmy Glovo prowadzi także projekt ‘Zamawiając-Pomagasz’. Dzięki niemu restauracje prowadzone przez NGO, czyli organizacje pozarządowe, mogą sprzedawać na Glovo z 0-proc. prowizją. One zyskują w ten sposób darmowy dostęp do wielu nowych klientów, a użytkownicy Glovo wspierają dzięki temu NGOsy oraz osoby potrzebujące.

Ciekawą inicjatywą społeczną jest również program Glovo Access. Platforma wspiera dzięki niemu organizacje pożytku publicznego, zapewniając im darmowe dostawy z pomocą kurierów świadczących usługi dla Glovo. Od początku tej akcji za pośrednictwem aplikacji dostarczono już ponad 2 miliony posiłków i zrealizowano 350 tys. dostaw.

Miesięcznie w branży delivery realizowanych jest ponad 5 milionów dostaw. Przekłada się to na wzmożony trend digitalizacji restauracji. Zamówienia online pozwalają zwiększyć przychody oraz pozyskać nowych klientów, a także umocnić pozycję na rynku.
Właściciele restauracji /Tim Douglas, pexels.com

Automatyczna rejestracja dla partnerów

Glovo skupia się na budowaniu partnerskich relacji z restauracjami i przedsiębiorstwami. Nowa strona internetowa daje dostęp do automatycznej rejestracji w aplikacji, która przeznaczona jest dla każdej osoby prowadzącej biznes restauracyjny lub handlowy z zarejestrowaną firmą w Polsce.

Do aplikacji można dołączyć niezależnie od pory i miejsca, ponieważ witryna Glovo jest aktywna 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Zainteresowani usługą właściciele lub menedżerowie lokali muszą tylko wypełnić formularz dostępny na stronie, a następnie zaakceptować umowę i czekać na potwierdzenie od przedstawiciela firmy.

Glovo wspiera swoich partnerów w całym procesie sprzedaży online: od stworzenia oferty w aplikacji po zapewnienie kompleksowej obsługi kurierskiej. Zespół ekspertów aktywnie uczestniczy w edukacji kontrahentów, która dotyczy efektywnego e-commerce. Dzielenie się wiedzą w zakresie sprzedaży i marketingu obejmuje 28-dniowy onboarding, podczas którego Glovo udostępnia materiały edukacyjne i uczy najskuteczniejszych strategii oraz działań promocyjnych.

Niezwykle ważne jest, aby firmy zjednoczyły się i stawiły czoła zmianom klimatycznym, które stają się jednym z największych wyzwań naszych czasów. W Glovo mamy jasny plan działania na rzecz zmniejszenia naszego wpływu na środowisko – deklarował Sébastien Pellion, dyrektor działu społecznego i zrównoważonego rozwoju Glovo.
Dostawca Glovo /Shashank Verma, unsplash.com

Zero emisyjności do 2040 roku

Od 2021 roku Glovo należy do inicjatywy Deklaracji Klimatycznej, która zgromadziła 200 przedstawicieli przedsiębiorstw z 25 różnych sektorów biznesowych i 17 krajów. Jako nowy sygnatariusz platforma może dzielić się swoimi technologiami oraz najlepszymi praktykami i innowacjami w zakresie ulepszeń łańcucha dostaw. Glovo ma również możliwość tworzenia nowych koalicji, które miałyby walczyć z wyzwaniami klimatycznymi.

Platforma pracuje nad osiągnięciem neutralności węglowej we wszystkich swoich działach. Glovo chce łączyć inicjatywy w zakresie redukcji emisji z inwestycjami w kompensację emisji dwutlenku węgla. Firma ma korzystać z certyfikowanych projektów międzynarodowych chroniących środowisko dzięki innowacyjnym rozwiązaniom technologicznym, a jej partnerami jest Pachama oraz South Pole.

Glovo planuje osiągnąć swój cel dzięki trzem głównym programom ograniczania emisji gazów cieplarnianych. Dotyczyć mają niskoemisyjnego transportu, zrównoważonych opakowań oraz zapobiegania marnowaniu jedzenia.

Zdjęcie główne: @glovo_pl / Instagram.com
Tekst: OP

TU I TERAZ