Hejt największym trendem 2018 – świetna, dająca do myślenia kampania marki Bianco
Bianco Footwear – duńska marka obuwnicza – nie pierwszy raz wywołuje dyskusję. W zeszłym roku firma opublikowała film, na którym kobiety skaczą po samochodach, tłuką szyby obcasami i rozbijają kubek z kawą na twarzy mężczyzny.
Była to część kampanii, którą promował hashtag #WomenNeedMore i hasło: „Equal pay is not enough” (“Równe płace to za mało”). Kiedy większość z nas zgadza się, że równe płace powinny być standardem, a wciąż nie są, musi zdarzyć się coś nowego; dlatego nowa kampania Bianco rozgrzewa atmosferę, sugerując, że dotychczasowy cel to za mało – tak brzmiał komentarz dołączony do wideo. Pod filmem rozgorzała dyskusja – wielu internautów bardzo negatywnie oceniło działania marki. Być może efekt tej akcji zainspirował specjalistów od promocji Bianco, bowiem tematem kolejnej kampanii jest… hejt.
Na krótkim filmie widzimy, jak humanoid, który twierdzi, że wie wszystko o ludziach, odpowiada na pytania człowieka. Co zatem według robota było największym trendem 2018? Nietrudno się domyślić. Zresztą, zobaczcie sami.
Trzeba przyznać, że nowa kampania Bianco budzi mniej kontrowersji, za to skłania do refleksji. Niestety, z pewnością jeszcze nie raz hejt stanie się antybohaterem i motywem przewodnim dla wielu twórców.
Tekst: RK