Ilustracje polskiej artystki w światowej kampanii perfum Marca Jacobsa
Karolina Pawelczyk to polska przedstawicielka młodego pokolenia artystów, autorka ilustracji prasowych i komercyjnych. Rysunkiem zajmuje się odkąd pamięta. Studiowała w Londynie na uczelni Central Saint Martins.
Jej miłość do ilustracji narodziła się w momencie przeglądania amerykańskiego Vogue’a, w którym znajdowały się barwne modowe obrazki.
Od tamtej pory sama zaczęła je malować i to nie byle jak – wielki talent i oryginalny styl Pawelczyk został doceniony przez zespół kreatywny Marc Jacobs Fragrances. Team zaprosił artystkę do współpracy przy światowej kampanii nowego zapachu Daisy Daze, której efekty można już oglądać w mediach społecznościowych zarówno marki, jak i ilustratorki.
Postacie, które widnieją na ilustracjach Karoliny Pawelczyk charakteryzują m.in. wielkie czerwone usta, niebieskie oczy i modne ubrania.
Ilustratorka w pracach posługuje się grubą flamastrową kreską i eksperymentuje z perspektywą. Przy pracy z zespołem Marc Jacobs Fragrances artystka dostała dużą swobodę artystyczną – marki odnajdują we współpracy z ilustratorami nowe spojrzenie na produkty oraz wizerunek. Wskazówki, które team przekazał rysowniczce, dotyczyły wyłącznie kolorów oraz wykorzystania w projektach stylizacji z nowej kolekcji Marc Jacobs Resort 2020.
To już druga odsłona współpracy Marca Jacobsa z polską ilustratorką – wiosną 2019 roku Karolina Pawelczyk stworzyła serię pięciu ilustracji z okazji kampanii zapachu Daisy Sunshine.
Jej prace pojawiły się też w kolekcji BIZUU na jesień 2017 oraz w niemieckich edycjach magazynów Grazia i Glamour. Ilustratorka ma swoim koncie dwie wystawy – „Na lato” odbyła się w Warszawie, a „Across Europe with Best Fashion Illustration” w różnych miastach Europy.
Tekst: Paula Kierzek
Zdjęcie główne: www.instagram.com/karolina_pawelczyk_illu/