Jedną z najlepszych whisky na świecie można kupić w Lidlu. Kosztuje 37 złotych

W pierwszej rundzie prestiżowego konkursu World Whiskies Awards lidlowa „ruda” zdeklasowała swoje dużo droższe koleżanki z półki z alkoholami i zdobyła tytuł „Best Scotch Whisky”.
.get_the_title().

Słowa nieco irytującego, ale wkręcającego się w głowę na następne 2 dni jingla głoszą, że „jak sobota to tylko do Lidla, do Lidla!”. Produkowana przez dyskont whiskey postanowiła właśnie koncertowo zawstydzić konkurencję, zgarniając nagrodę „Best Scotch Whiskey” w kategorii „blended” poniżej 12 lat.

 

Dyskontowa gwiazda, którą doceniło grono 40 sędziów – znawców i entuzjastów złotego trunku z całego świata, to Queen Margot Blend Scotch Whisky. Produkowana jest tradycyjną metodą, a na jej łechcący podniebienia koneserów smak, składają się suszone morele i śliwki. Ośmioletnie leżakowanie w dębowych beczkach sprawia, że efekt końcowy to whiskey, którą cechuje bogata słodycz i głęboki aromat.

Kolejną jej niepodważalną zaletą jest cena – kosztuje 37,49 zł.

Film „Między słowami”

To ogromny sukces, ale Lidl jeszcze musi się chwilę wstrzymać z otwarciem szampana (choć pewnie lepiej go nie mieszać z whiskey). Queen Margot Blend Scotch Whisky triumfowała w pierwszej rundzie konkursu – przed nią jeszcze dwie, po których zostanie wyłoniony niekwestionowany zwycięzca w tej i pozostałych kategoriach. Ogłoszenie wyników odbędzie się dopiero 28 marca w Londynie.

Dlatego np. brytyjski Forbes uważa, że podawanie wszem i wobec przez pisma na całym świecie informacji, jakoby już było pewne, że to najlepsza z najlepszych whiskey, jest przedwczesne, a nawet fake-newsowe.

via GIPHY

Trudno się jednak dziwić fali entuzjazmu, zwłaszcza wśród zwolenników złotego trunku, powodowanej faktem, że butelka znakomitej jakości jest w zasięgu budżetu nie tylko panów zasiadających w fotelu szefa przy mahoniowym biurku w jakiejś wielkiej firmie.

Faktem jest, że na ten moment whiskey z Lidla jest liderem w swojej kategorii, w której w szrankach z nią stoją – i na ten moment przegrywają – m.in. dwa razy droższe Johnnie Walker Black Label czy Islay Mist.

Film „Skyfall”

Czekamy więc na rozwój wydarzeń w kolejnych rundach, choć wydaje nam się, że to, czy faktycznie jest taka dobra i warta tego całego hype’u, najlepiej ocenić samemu, gdy tylko nadarzy się taka okazja.


Zdjęcie główne: serial „Mad Men”
Tekst: Kinga Dembińska

TU I TERAZ