Luwr wprowadził audioprzewodnik śladami teledysku “Apeshit” Beyoncé i Jay-Z

90-minutowy audioprzewodnik wyjaśnia po kolei znaczenie dzieł wykorzystanych w teledysku “Apeshit”. Gotowi na zwiedzanie?
.get_the_title().

Luwr, zaskoczony gigantycznym zainteresowaniem teledyskiem “Apeshit”, postanowił umożliwić zwiedzanie muzeum śladem Beyoncé i Jay-Z. Teledysk powstał w miejscu kontemplacji i zadumy nad pięknem, w którym trzeba się modlić do obrazów Leonarda, Davida i Delacroix, Nike bez głowy czy Wenus z Milo bez rąk. W najbardziej popularnym muzeum świata, do którego pielgrzymuje co roku rekordowa liczba zwiedzających – w 2017 było to 8,1 mln ludzi. W instytucji, w której trzeba walczyć o życie, bo niechcący można zostać zadeptanym przez miłośników sztuki. O fali oburzenia związanej z faktem zrealizowania tam teledysku pisaliśmy szerzej tutaj,

W sześciominutowym wideo, poza pięknymi, dostojnymi wnętrzami Luwru, widać 17 obrazów i rzeźb z jego bogatych zasobów. Wśród dzieł sztuki, które pokazali artyści znalazła się “Mona Lisa” Leonarda Da Vinci, czy “Nike z Samotraki” czy “Portret Murzynki” Marie Benoist.

90-minutowy przewodnik audio na razie dostępny jest w języku francuskim, ale muzeum zapewnia, że przygotowywane są już inne wersje językowe.

Przewodnik tłumaczy znaczenie dzieł sztuki, ale nie tłumaczy już powodów dla których artyści je wykorzystali i nie analizuje samego teledysku. “I can’t believe we made it” – śpiewa Beyonce w “Apeshit” i teraz ma kolejny powód, by tak powiedzieć.

Luwr szykuje kolejną muzyczną wycieczkę, tym razem zainspirowaną utworem will.i.am “Smile Mona Lisa”. Te działania mają z pewnością przyciągnąć młodszą grupę zwiedzających, choć według Francuskiej Agencji Prasowej 50 proc. zwiedzających najsłynniejsze muzeum sztuki ma mniej niż 30 lat.

 

Preloader spinner
Print
Print Text
Zobacz więcej
Wybierz region
Facebook
Age: