Luwr wprowadził audioprzewodnik śladami teledysku “Apeshit” Beyoncé i Jay-Z

90-minutowy audioprzewodnik wyjaśnia po kolei znaczenie dzieł wykorzystanych w teledysku “Apeshit”. Gotowi na zwiedzanie?
.get_the_title().

Luwr, zaskoczony gigantycznym zainteresowaniem teledyskiem “Apeshit”, postanowił umożliwić zwiedzanie muzeum śladem Beyoncé i Jay-Z. Teledysk powstał w miejscu kontemplacji i zadumy nad pięknem, w którym trzeba się modlić do obrazów Leonarda, Davida i Delacroix, Nike bez głowy czy Wenus z Milo bez rąk. W najbardziej popularnym muzeum świata, do którego pielgrzymuje co roku rekordowa liczba zwiedzających – w 2017 było to 8,1 mln ludzi. W instytucji, w której trzeba walczyć o życie, bo niechcący można zostać zadeptanym przez miłośników sztuki. O fali oburzenia związanej z faktem zrealizowania tam teledysku pisaliśmy szerzej tutaj,

W sześciominutowym wideo, poza pięknymi, dostojnymi wnętrzami Luwru, widać 17 obrazów i rzeźb z jego bogatych zasobów. Wśród dzieł sztuki, które pokazali artyści znalazła się „Mona Lisa” Leonarda Da Vinci, czy „Nike z Samotraki” czy „Portret Murzynki” Marie Benoist.

90-minutowy przewodnik audio na razie dostępny jest w języku francuskim, ale muzeum zapewnia, że przygotowywane są już inne wersje językowe.

Przewodnik tłumaczy znaczenie dzieł sztuki, ale nie tłumaczy już powodów dla których artyści je wykorzystali i nie analizuje samego teledysku. „I can’t believe we made it” – śpiewa Beyonce w „Apeshit” i teraz ma kolejny powód, by tak powiedzieć.

Luwr szykuje kolejną muzyczną wycieczkę, tym razem zainspirowaną utworem will.i.am “Smile Mona Lisa”. Te działania mają z pewnością przyciągnąć młodszą grupę zwiedzających, choć według Francuskiej Agencji Prasowej 50 proc. zwiedzających najsłynniejsze muzeum sztuki ma mniej niż 30 lat.

 

TU I TERAZ