Nowojorska biblioteka promuje czytelnictwo na Insta Stories
Nowojorska Biblioteka Publiczna (The New York Public Library), jedna z największych bibliotek publicznych na świecie, wymyśliła ostatnio sposób na efektywne promowanie czytelnictwa. We współpracy z agencją Mother of New York zamierza przenosić arcydzieła literatury do przestrzeni Instagrama.
Na Insta Stories biblioteki pojawiła się już „Alicja w Krainie Czarów” Lewisa Carolla bogato ilustrowana przez artystę o pseudonimie Magoz.
W najbliższych miesiącach będzie tam można zobaczyć i przeczytać takie opowieści jak „Żółta tapeta” Charlotte Perkins Gilman czy „Przemiana” Franza Kafki.
– Ocalenie wartości edukacji i czytania, zwłaszcza w dzisiejszym klimacie politycznym, jest czymś, czego wszyscy powinniśmy spróbować. Miło jest oglądać na Insta Stories zdjęcia szczeniaczków czy wakacyjne zachody słońca, ale dlaczego nie wymagać od tej platformy więcej? Dlaczego nie zmienić jej w narzędzie zapewniające większy publiczny dostęp do literatury? – mówi Corinna Falusi z Mother of New York. Okazuje się, że taka metoda promocji książek może się cieszyć dużym powodzeniem. Dzień, w którym zainicjowany został projekt Insta Novels, był najbardziej udanym w historii całej działalności Nowojorskiej Biblioteki Publicznej na Instagramie.
Pierwsza relacja została wyświetlona ponad 450 tys. razy.
Choć Insta Stories zwykle znikają po 24 godzinach, biblioteka dodaje swoje Insta Novels do wyróżnionych, dzięki czemu każdy może je obejrzeć wtedy, kiedy najdzie go na to ochota. Czekamy na następne odsłony tego projektu!
Źródło: Fastcompany