Piłkarski hip-hop, FC Hollywood i Lewandowski w kosmosie

Klub Olympique Marsylia ogłosił właśnie powstanie wytwórni płytowej OM Records we współpracy z gigantem muzycznym, firmą BMG.
Projekt jest owocem współpracy, która rozpoczęła się na początku pandemii.
Wówczas to OM i BMG zebrały kolektyw raperów z Marsylii pod nazwą OM La Compo, który nagrał charytatywny singiel cOMbat Quotidien. Zarobione pieniądze zostały przekazane m.in. marsylskim szpitalom. Nowa wytwórnia ma wydawać hip-hop, rap i R&B.
Tymczasem dużo mniej znany klub – walijski Wrexham – w ostatnich dniach poinformował, że jednym z dwóch jego nowych właścicieli najprawdopodobniej zostanie hollywoodzki gwiazdor Ryan Reynolds. To nie pierwszy przypadek inwestycji gwiazd ekranu w piłkę nożną. Najciekawszym takim projektem w ostatnim czasie jest chyba utworzenie w Los Angeles nowego klubu pod roboczą nazwą Angel City, który w 2022 roku ma dołączyć do NWSL, czyli amerykańskiej profesjonalnej ligi piłki nożnej kobiet.
W grupie założycieli klubu znajdują się m.in. Natalie Portman, Eva Longoria czy Jennifer Garner, ale także tenisistka Serena Williams czy wiceprezes Netfliksa Cindy Holland.

A co słychać na krajowym podwórku?
Otóż Roberta Lewandowskiego porywają kosmici i transportują na sztuczną asteroidę Spaceball, która okazuje się międzygwiezdnym stadionem piłkarskim.
Na miejscu Lewy dowiaduje się nie tylko o istnieniu obcych cywilizacji, ale też Galaktycznej Ligi, do której zostaje zaproszona reprezentacja Ziemi z nim w roli kapitana. Tak w skrócie wygląda fabuła polskiej kreskówki „Kosmiczny wykop”, która właśnie miała premierę na TVN. Trudno stwierdzić, czy rysunkowy Lewandowski stanie się drugim Tsubasą z kultowego „Kapitana Jastrzębia”, ale cieszy fakt, że u nas też dostrzeżono kulturotwórczy potencjał piłki.

Tekst: jul
Zdjęcie główne: Artuk.org